جعفری بروجنی: منویات رهبری درباره خودرو تاکنون محقق نشده است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ضمن انتقاد از بازار خودرو گفت: منویات رهبر معظم انقلاب درباره خودرو تاکنون محقق نشده است.

به گزارش ایسنا، امیرقلی جعفری بروجنی در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: مشکلات ایجاد شده برای مردم ناشی از عوامل ساختاری در حوزه اقتصاد است که در طول سالیان و دولت‌های مختلف شکل گرفته است. البته بخشی از مشکلات ناشی از تصمیم گیری‌ها وسیاست‌های دولت است و انتظار داریم که تصمیم گیری‌های دولت از پشتوانه کارشناسی برخوردار باشد. این تصمیمات باید با تعامل با مجلس و کمیسیون‌های تخصصی شکل گیرد.

اقدامات معیشتی نیازمند اقناع‌سازی، گفت‌وگوی مستقیم با مردم و اجماع‌سازی است

 نماینده مردم بروجن در مجلس یازدهم تأکید کرد: اقتصاد کشور نیاز به جراحی و تصمیم های بزرگ دارد. دولت امروز در  اجرای طرح‌های تحولی خود تصمیماتی را اتخاد کرده که در زندگی و معیشت مردم تاثیرگذار است. مجلس با تایید اقدامات اصلاحی دولت و با حفظ وظایف نظارتی خود توصیه‌هایی دارد. اقداماتی که ناظر به معیشت مردم است نیاز به اقناع سازی افکار عمومی و گفت و گوی مستقیم با مردم و همچنین اجماع سازی دارد. باید تمامی دستگاه‌های نظام هماهنگ حرکت کنند. به نظر می‌رسد این اجماع سازی وجود ندارد.

این عضو مجمع نمایندگان ‌چهارمحال و بختیاری از لزوم وجود پیوست رسانه‌ای برای تصمیمات اقتصادی خبر داد و گفت: وجود فضای آلوده و مدیریت شده توسط دشمن، پیوست را رسانه‌ای دوچندان می‌کند. در این باره خلأ فراوان دیده می‌شود. از طرف دیگر، اگر زیرساخت‌های کشور تقویت نشود، تولید بیشتر و اقتصاد موفق‌تر محقق نخواهد شد. نظارت و تنظیم بازار باید به دقت انجام و رصد شود؛ امروز آنچه که از کف بازار دیده می‌شود با آنچه که گفته می‌شود بسیار متفاوت است.

خط قرمز ما معیشت مردم است
ارز ترجیحی به طور قطع فسادآور بود
استیضاح و سوال برای حمایت از دولت است

حجت الاسلام و المسلمین جعفری بروجنی با بیان اینکه خط قرمز ما معیشت مردم است، گفت: حاضریم در مجلس هر کمکی که دولت بخواهد داشته باشیم اما مردم آسیب نبینند؛ ارز ترجیحی به طور قطع فسادآور بوده و مشکل زا است و تذکرات، سوالات، بحث‌های استیضاح، تحقیق و تفحص‌های نمایندگان برای حمایت از دولت است. دولت بداند تعامل خوبی میان دولت و مجلس وجود دارد؛ اما آنچه که در مجلس گفته می‌شود برای موفقیت بیشتر دولت است.

نماینده مردم بروجن در مجلس یازدهم با در بخش دیگری از نطقش به لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان و تسریع در اجرای قانون رتبه بندی معلمان اشاره کرد.

منویات رهبر انقلاب درباره خودرو تاکنون محقق نشده است

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره بازار خودرو گفت: منویات رهبر انقلاب در این حوزه تاکنون محقق نشده است. دولت باید در ارائه آمار غیرکارشناسی که توسط برخی مسئولان درباره قیمت‌ها مطرح و باعث التهاب در بازار می‌شود دقت کند؛ ساماندهی نیروهای قرارداری و شرکتی ضرورت و مطالبه مهم مردم است. دولت باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشد.

جعفری بروجنی در پایان ضمن دعوت از رئیس جمهور برای سفر به چهارمحال و بختیاری از بازار آشفته دارو انتقاد کرد و گفت: این موضوع نیاز به نظارت دقیق و اجرایی شدن قانون بیمه عمومی دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401022012910
  • خبرنگار : 71620