معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد

باید از رشته‌های سنتی فاصله بگیریم/نیازمند تغییر آئین‌نامه‌ها هستیم

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه باید از رشته‌های سنتی و همچنین رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه نیستند فاصله گرفت، گفت: در این جهت لازم است رشته‌هایی راه اندازی شوند که مورد نیاز فوری جامعه هستند و در این زمینه باید آئین‌نامه‌های ارتقاء و ترفیع سالیانه مورد بازنگری قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود کمره‌ای در نهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران که امروز در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد، در سخنانی تربیت نیروی انسانی خوب در دانشگاه‌ها را یکی از مهمترین اهداف آموزش عنوان کرد و گفت: در این زمینه علاوه بر دانشگاه در وزارت علوم نیز اتاق فکری تشکیل شده است که در این اتاق فکر ساز و کارهای آموزش نیروی انسانی بررسی می‌شود تا اینکه نیازمندی‌های ما در این عرصه مشخص و ساز و کارهای آن فراهم شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش دانشجویان کار برای انجام زیاد است، گفت: ما باید از رشته‌های سنتی دانشگاه‌ها با حفظ شئونات اساتید این رشته‌ها تغییر جهت بدهیم و به سمت نیازمندی‌های جدید حرکت کنیم. ضمن اینکه آئین‌نامه ها، ضوابط و قوانینی که در این زمینه وجود دارد را مورد بازنگری قرار دهیم تا اهداف دانشگاه کارآفرین محقق شود.

دکتر کمره‌ای خاطرنشان کرد: ما نباید صرفا به آموزش در دانشگاه‌ها توجه کنیم، بلکه باید آموزش پژوهش محور و پژوهش مبتنی بر آموزش در دانشگاه‌ها نیز جدی گرفته شود و بدون توجه به پژوهش در کنار آموزش نمی‌توانیم دانشگاهی کارآفرین با مسئولیت پذیری اجتماعی محقق شود. در واقع اگر محققی توانمند آموزش درست نبیند یقینا محقق خوبی نخواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآور شد: درخواست ما این است که مسئولان وزارت علوم و همچنین دانشگاه تهران زمینه‌های انجام تحول در حوزه آموزش و حرکت به سمت آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه انجام می‌دهد.

وی هدف برگزاری جشنواره آموزش دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آموزشی اهمیت تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص برای رفع نیازهای کشور و همچنین تربیت دانش آموختگان است تا در سطح جهانی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند آنچه را که در کشور مورد نیاز است تحقق بخشیده و تولید عمل و فناوری کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در اینکه ما به محصول و دستاورد خوب در عرصه آموزش دانشگاه برسیم لازم است که محتوای آموزش هم به لحاظ شکلی و محتوایی همچنین نحوه تدریس و ارائه دروس تغییر کند در غیر اینصورت هدف فوق محقق نمی‌شود.

کمره‌ای در پایان یادآور شد: به روز رسانی سرفصل دروس دانشجویان باید در دانشگاه‌ها جدی تلقی شده و برنامه‌های آموزشی و درسی از حالت سنتی خارج شوند و ما بتوانیم فعالیت‌های جدیدی را پیش بینی و محورهای جدیدی را در دستور کار قرار بدهیم. آموزش عالی برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه‌های زیادی داده که این موضوع در نهایت باعث شد اعضای هیات علمی و دانشجویان تجربه‌های زیادی را به دست بیاورند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1401021912159
  • خبرنگار : 71567