امکان بومی‌سازی آموزش و پژوهش بر اساس نیازهای منطقه در کشور

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اعلام کرد: امروزه نیازی نیست دانشگاه‌های مناطق مختلف رفتارهای یکسانی از جهت آموزشی و پژوهشی داشته باشند و می‌توانند آموزش و پژوهش را با توجه به نیازهای منطقه خود بومی کنند.

به گزارش ایسنا، مصطفی صفدری رنجبر در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی کشور که با موضوع «برنامه‌های اجرایی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال پیش‌رو» در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، ضمن توضیح در مورد نقش دانشگاه‌ها در نظام ملی نوآوری، گفت: مجموعه‌ای از نقش‌آفرینان مختلف و متنوع در نظام ملی نوآوری نقش دارند و هدف از این نظام خلق ثروت، رفاه اجتماعی و امنیت پایدار است.‌

وی در مورد سیر تکاملی توسعه سیاست‌های آموزش عالی، خاطر نشان کرد: کشور ما از توسعه آموزش عالی به اقتصاد دانش‌بنیان رسیده است و در این روند جایگاه دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کلیدی است،.

وی با اشاره به بهبود وضعیت ایران در شاخص جهانی نوآوری GII از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، گفت: وضعیت ما از جهت این شاخص ۶۰ رتبه بهبود یافته است.

صفدری رنجبر، موضوع مهم امروز را ماموریت‌گرایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دانست و گفت: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که نیازی نیست دانشگاه‌های مناطق مختلف رفتارهای یکسانی از جهت آموزشی و پژوهشی داشته باشند و می‌توانند آموزش و پژوهش را با توجه به نیازهای منطقه خود بومی کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401021811389
  • خبرنگار : 30057