هجوم مردم به جاده‌ها در عید فطر

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد بین استانی وسائل نقلیه مختلف در روزهای گذشته - که مصادف با تعطیلات عید فطر بود - در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۹ درصدی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۹۴۸ وسیله نقلیه مختلف در روزهای گذشته ترددهای بین استانی داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد و در مقایسه با همین ایام در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۶ درصد افزایس و یک درصد کاهش داشته است.

بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای هفتم تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه، همه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی مواجه بودند و در این میان گیلان، مازندران، خراسان رضوی و قم با ۱۳۸ درصد، ۱۱۹ درصد، ۹۱ درصد و ۸۵ درصد رشد، بیشترین افزایش تخلیه و انباشت خودرو را تجربه کردند. استان‌های شمالی مازندران و گیلان نیز مانند همیشه بیشترین انباشت و در واقع مهمان را به چشم دیدند.

همچنین اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در همین ایام نشان می‌دهد که بیش از ۹ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند که از این تعداد حدود ۹ میلیون و ۳۰ هزار و ۲۰۰ پلاک معادل بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مربوط به وسائل نقلیه شخصی بوده است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401021609620
  • خبرنگار : 71214