سی شارپ یا جاوا کدام زبان بهتر است؟

سی شارپ و جاوا دو زبان برنامه نویسی با ویژگی های مشترک هستند. سی شارپ یا جاوا زبان های برنامه نویسی هستند که برای مقاصد مشابهی استفاده می شوند و این تشابه باعث سرگردانی متخصصان و توسعه دهنگان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آکادمی آنلاین درسمن،  براساس شاخص Tiobe، هم جاوا و هم سی شارپ در بین پنج زبان محبوب برنامه نویسی جهان بودند. ویژگی های این دو زبان مشهور و محبوب آنقدر زیاد است که انتخاب را برای مبتدیان و تازه واردان به این حوزه بسیار سخت کرده است. سوالاتی که در اینجا پیش می آید این است که «سی شارپ یا جاوا؟» و «کدام زبان برای شما مناسب تر است؟» تا انتها همراه ما باشید تا یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم.

سی شارپ در مقابل جاوا (تقابل سی شارپ و جاوا)

برای آن که انتخاب را برایتان راحت تر کنیم و سریع تر به جواب سوالتان یعنی «سی شارپ یا جاوا؟» دست پیدا کنید، بهتر است اول با این دو زبان آشنا شوید و ویژگی های هر دو زبان برنامه نویسی را بدانید تا راحت تر  به سمت آموزش سی شارپ رایگان بروید و یا به یادگیری جاوا بپردازید.

سی شارپ (#C) چیست؟

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح بالا و شی گراست که در سال 2000 توسط آندرس هیلسبرگ و تیمش در مایکروسافت توسعه یافته است. این زبان برنامه نویسی روی پلت فرم .net اجرا می شود. همچنین بخشی از Microsoft Visual studio است و از برنامه های سیستم عامل پشتیبانی می کند.

ویژگی های مدرن و سادگی در کدهای سی شارپ به وضوح دیده می شود و توجه برنامه نویسان زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. در زبان برنامه نویسی سی شارپ، امکان ادغام های متعدد برای توسعه دهندگان فراهم شده است. نکته قابل توجه اینجاست که در ابتدا سی شارپ به عنوان پاسخ مایکروسافت به جاوا به دلیل محبوبیت فزاینده زبان برنامه نویسی جاوا بوده است.

زبان برنامه نویسی سی شارپ دستوری شی گرا مشابه C++ است که تاثیر بسیاری از زبان های جاوا و دلفی گرفته است.

جاوا (java) چیست؟

زبان برنامه نویسی جاوا یک زبان شی گرا مبتنی بر کلاس همه منظوره است. که در سال 1995 توسعه یافته است. جاوا همیشه به عنوان اولین یا دومین زبان برنامه نویسی دنیا مطرح می شود. جاوا یک زبان شبکه محور است و وابستگی های پیاده سازی کمی دارد.

 قبل از گسترش و تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین زبان های برنامه نویسی  در دنیا، جاوا به عنوان فناوری در مقیاس کوچک و منحصرا برای تلوزیون های کابلی تعاملی در نظر گرفته شده بود. شعار معروف جاوا این است که «یک بار بنویس و همه جا اجرا کن» و نکته جالبی که در مورد لوگو جاوا وجود دارد، این است که از نام قهوه محبوب سازنده این زبان برنامه نویسی گرفته شده است.

دستگاه های اندرویدی عملا به جاوا وابسته هستند. طبق اعلام شرکت سان مایکروسیستمز که سازنده اصلی زبان برنامه نویسی جاوا است، 3 میلیارد دستگاه در جهان از جاوا استفاده می کنند. از ماشین حساب گرفته تا MP3 player، سیستم های مالی در بانک ها وسازمان ها، آنتی ویروس ها و نرم افزار های مهندسی همگی از جاوا استفاده می کنند.

سی شارپ یا جاوا؟ مسئله این است

سی شارپ و جاوا رقبای تمام عیاری برای یکدیگر هستند. این دو زبان پرکاربرد برنامه نویسی وجه اشتراک بسیاری دارند. سی شارپ و جاوا هر دو شی گرا هستند و به صورت ایستا تایپ می شوند. با وجود تشابه زیاد بین جاوا و سی شارپ عوامل متعددی نیز وجود دارد که باعث تمایز این دو زبان شده است.

انتخاب بین سی شارپ یا جاوا گاهی اوقات مانند انتخاب بین هیجان راه حل های مرسوم و امنیت نرم افزار های شناخته شده است که بررسی دقیق تر، این موضوع را جالب تر نیز می کند. انتخاب بین جاوا یا سی شارپ بر اساس نیازی که دارید صورت می گیرد. سی شارپ یا جاوا را می توان برای اهداف گوناگونی که داریم به کار بگیریم.

برای ایجاد یک مقایسه جامع و نتیجه گیری بین سی شارپ یا جاوا، باید به عملکرد، ویژگی ها، امنیت، محبوبیت، جامعه آماری، مقیاس پذیری، منحنی یادگیری، سرعت توسعه و در نهایت هزینه توسعه بین  این دو زبان برنامه نویسی بپردازید.

انتخاب بین سی شارپ یا جاوا، موضوعی است که همیشه بین برنامه نویسان مورد بحث قرار می گیرد. زمان پاسخگویی سی شارپ کوتاه تر است و cpu کمتری استفاده می کند. جاوا نیز هنگامی که با کامپایلر های just-in-time همراه می شود، عملکرد بالایی از خود نشان می دهد. جاوا و سی شارپ دارای معماری چند رشته ای می باشند که این ویژگی باعث اجرای چندین فرآیند به طور همزمان شده است.

شروع یادگیری سی شارپ و جاوا با درسمن

دوره های بسیاری برای جاوا یا سی شارپ وجود دارد که بعضی از آن ها رایگان و بعضی دیگر دارای هزینه هستند. انتخاب یک آموزش مناسب چالش های خاص خودش را می طلبد، چرا که آموزش باید اصولی و به روز باشد و همچنین پس از گذراندن آن دوره به دیدن دوره دیگری نیاز نداشته باشید. آموزش خوب، آموزشی است که نیاز دانشجو را برطرف کند و دانش مورد نیاز را در اختیار فرد یادگیرنده قرار دهد تا در انتهای دوره این شخص حس ناامیدی و اتلاف وقت و سرمایه را نداشته باشد.

آکادمی درسمن، مسیر آموزش سی شارپ و همچنین آموزش جاوا را برای شما دوستان عزیز و علاقه مند به برنامه نویسی هموار کرده است. شما می توانید با استفاده از آموزش رایگان سی شارپ درسمن شروع به یادگیری این زبان برنامه نویسی کنید و وارد بازار کار رو به رشد این زبان محبوب شوید. یادگیری سی شارپ راحت و تنوع در کاربردش زیاد است.

آکادمی درسمن همچنان دوره اموزش جاوا را به صورت کاملا رایگان  برگزار می کند تا شما عزیزان بدون هیچ هزینه ای وارد دنیای گستره و رو به رشد برنامه نویسی شوید. زبان برنامه نویسی جاوا، مناسب ترین زبان برای ورود قدرتمند به دنیای برنامه نویسی است، بخصوص برای ورود به حوزه برنامه نویسی اندروید، ملزم به یادگیری این زبان برنامه نویسی هستید.

کلام پایانی با شما

در پایان تقابل سر سخت جاوا یا سی شارپ به این نتیجه می رسیم که بسته به پروژه ای که بر عهده داریم و یا برنامه ریزی هایی که کرده ایم باید زبان برنامه نویسی مورد نظرمان را انتخاب کنیم.

 انتخاب بین سی شارپ یا جاوا باید به گونه ای باشد که با تکیه بر ویژگی این دو زبان بهترین عملکرد را داشته باشید. سی شارپ برای برنامه های کاربردی ویندوز و توسعه بازی های ویدیویی مناسب است. این در حالی است که جاوا برای برنامه های وب و برنامه های اندرویدی عملکرد فوق العاده ای دارد.

جاوا به دلیل قابلیت حمل، امنیت بالا شناخته شده است و این در حالی است که سی شارپ با استفاده از توابع داخلی برای کد نویسی ساده تر و مدرن شده است. همچنین سی شارپ برنامه نویسان را به استفاده مجدد از کد ها تشویق می کند. 

در نهایت انتخاب بین سی شارپ یا جاوا و این که کدام یک بهتر است، تصمیمی است که هیچ کسی قادر به گرفتن آن نیست. هر دو این زبان ها کاربرد های بسیاری دارند و انتخاب یکی از آن ها عملا غیر ممکن است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401021006725
  • خبرنگار : 30188

برچسب‌ها