واکسیناسیون نوبت چهارم ۸۰ ساله‌ها به زودی آغاز می‌شود

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: دستورالعمل واکسیناسیون نوبت چهارم برای افراد بالای ۸۰ سال به استان ابلاغ شده که به زودی فرآیند اجرایی آن آغاز می‌شود.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان پوشش واکسیناسیون استان ۹۳.۱ درصد بوده و نوبت سوم واکسن کرونا در استان به ۳۹.۴ درصد رسیده است. 

وی با بیان اینکه مردم حتما تکمیل واکسیناسیون را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند، افزود: تا این لحظه  ۵۸۵ هزار و ۲۹۸ نفر دُز اول واکسن کرونا، ۵۲۸ هزار و ۶۱۱ نفر دُز دوم و ۲۱۹ هزار ۶۹۷ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت شهری اکنون پذیرای مردم هستند، ادامه داد: در بیرجند، مرکز توحید در خیابان ۱۵ خرداد، مرکز شهید آوینی در خیابان نیلوفر، مرکز شهید رجایی در بلوار شهید رجایی و مرکز مهرشهر در بلوار امام علی (ع)، مرکز نجفی گل در خیابان شهید طهماسبی، مرکز بهشتی (قائم) در خیابان شیرین منطقه سجادشهر، مرکز جوادیه در خیابان شهید برگی و مرکز غدیر در بلوار غدیر سجادشهر آماده پذیرش مراجعه‌کنندگان هستند. 

شریف زاده ادامه داد: توجه داشته باشید کاهش شیوع کرونا و کاهش موارد بستری نباید باعث کاهش رعایت‌ها به ویژه در محیط‌های عمومی مانند رستوران‌ها شود و همچنان ماسک، رعایت تهویه مناسب در فضاهای بسته و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس  و محیط‌های شلوغ الزامی است؛ در واقع با پایین آمدن موارد بستری نباید فکر کرد که کرونا به پایان رسیده است. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401021006071
  • خبرنگار :