در قرارگاه استانی حجاب و عفاف عنوان شد:

بهره‌گیری از توان سمن‌ها برای پیشبرد اهداف قرارگاه حجاب و عفاف

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان خواستار استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برای موفقیت در پیشبرد امور مرتبط با عفاف و حجاب شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در جلسه قرارگاه استانی حجاب و عفاف ،اظهار کرد: قرارگاه عفاف و حجاب استان، دغدغه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوعیت عفاف و حجاب است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه ما به عنوان مسئولین جامعه اسلامی ، نمی توانیم نسبت به افراد جامعه بی تفاوت باشیم ادامه داد: آیه شریفه قرآن با صراحت وظایفی را برای حکومت اسلامی تعیین کرده است.

وی تصرزیح کرد: با رویکرد فرهنگی، انقلابی، مردمی و جهادی دولت آیت الله رییسی، می‌طلبد تا در حوزه حجاب و عفاف نیز اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم توجه ویژه به پوشش اسلامی گفت: حجاب از قوانین جمهوری اسلامی است که اقدامات در این حوزه باید به صورت عملی در دستور کار قرار گیرد.

مطیعی افزود: بی‌تردید می توان با اقدامات مناسب و بازدارنده، پیوست فرهنگی را برای تمامی امور در راستای توجه به عفاف و حجاب اعمال کنیم .

امام جمعه سمنان با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در جامعه افزود: آموزش و پرورش نقطه اساسی و زیربنایی کشور است و لذا مقوله ی عفاف و حجاب باید به صورت ویژه در دستور کار این مجموعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا زیرساخت های لازم برای صیانت از عفاف و حجاب در سطح استان فرآهم شود. باید موارد و خروجی حاصل از برگزاری جلسات قرارگاه عفاف و حجاب، باعث دستیابی به توفیق های ارزشمند در این حوزه شود.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت های مردمی، سمن ها و تشکل ها برای موفقیت در پیشبرد امور مرتبط با عفاف و حجاب استفاده کرد.
تاکید استاندار بر برپایی کارگروه های عفاف و حجاب در شهرستان ها

استاندار سمنان نیز در قرارگاه حجاب و عفاف استان گفت: تولید ملی ، معیشت، بحث فرهنگی و دینی از جمله توجه به عفاف و حجاب از محور های اصلی دولت مردمی آیت الله رئیسی است.

هاشمی تصریح کرد: مدیران به مناسبت های مختلف باید از کارکنانی که در حوزه عفاف و حجاب موفق عمل کردند، به صورت مستمر تقدیر و تجلیل به عمل آورند.

وی با بیان اینکه همگان باید به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب، توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم خاطرنشان کرد: نظارت ها در حوزه های مختلف جامعه به منظور صیانت از عفاف و حجاب باید به صورت مستمر و ویژه در دستور کار قرار داشته باشد.

استاندار سمنان از فرمانداران استان خواست: کارگروه‌های عفاف و حجاب را در شهرستان‌ها با دستور کار مدون و عملیاتی به صورت مستمر برگزار کنند.

گفتنی است: قرارگاه عفاف و حجاب در راستای اجرای قوانین و مقررات سالم سازی فضای جامعه از مظاهر مغایر عفاف و حجاب و بمنظور بهبود فضای عمومی شهر ها ، نهادها و اماکن دولتی و عمومی تشکیل گردیده است .

  • سه‌شنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401020603576
  • خبرنگار :