خون تازه در رگ کتابخانه‌های ابهر

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر، از اهدای بیش از ۱۰۰۰ نسخه کتاب از سوی نمایندگی کانون علمی آموزشی قلم‌چی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

عبدالحسین بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی با بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی و اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، ۷۰۰ نسخه کتاب کمک‌آموزشی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی الزهراء (س)، علامه طباطبایی و وحدت ابهر برای استفاده دانش‌آموزان و اعضا اهدا شد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های اهدا شده مربوط به همه مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف است که می‌تواند نقش به سزایی در جذب دانش‌آموزان و دانشجویان به کتابخانه‌های عمومی شهرستان داشته باشد، افزود: اهدای این کتاب‌ها همچنین گامی مثبت در راستای حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعتی است که توان خرید کتب کمک آموزشی را ندارند.

این مسئول در ادامه از اهدای ٣٠٠ نسخه کتاب به ارزش ٢٠٠ میلیون ریال به کتابخانه‌های شهرستان ابهر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» و با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و حمایت از کتابخانه‌های عمومی شهرستان صورت گرفت که طی آن ٢٠٠ نسخه کتاب به ارزش ١٥٠ میلیون ریال به کتابخانه جدید فرهنگسرای حسین آباد و سایر کتابخانه‌های عمومی شهرستان و ١٠٠ نسخه کتاب به ارزش ٥٠ میلیون ریال به کتابخانه ولایتی کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع ابهر اهدا شد.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر درخصوص تعداد منابع نیز یادآور شد: از تعداد ٢٠٠ نسخه کتب اهدایی به کتابخانه های عمومی شهرستان، ١٠٠ نسخه کتاب شامل ١٥ عنوان از کتب نویسندگان و شاعران شهرستان ابهر، ٤٠ نسخه کتاب شامل دانشنامه‌های مختلف زبان و ادبیات فارسی، دانش‌نامه ادبیات کودک و نوجوان و ٦٠ نسخه نیز از تازه‌های نشر در زمینه‌های فرهنگی و ادبی، دینی و مذهبی، تاریخی، سیاسی و اجتماعی و ... است که در نوع خود در غنی‌سازی مجموعه کتابخانه‌ها مهم است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401012715619
  • خبرنگار : 50163