تابستان در راه و لزوم اندیشیدن تدابیر برقی در زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: نیاز است که مشترکان نسبت به مصرف بهینه اقدام کنند.

پیام جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در ادوار گذشته و نیز نداشتن توازن تولید، مصرف برق به صورت فزاینده‌ای افزایش می‌یابد. در پیک‌ بار تابستان پارسال با مراجعه حضوری به صنایع بزرگ یا کوچک و برگزاری جلسات با انجمن‌های تخصصی و شرکت‌ها، تعداد ۱۰ هزار و ۷۸۷ تفاهم‌نامه فیزیکی یا الکترونیکی منعقد شد و مشترکان همکار به میزان ۱۵۳ میلیارد ریال نیز پاداش دریافت کردند که امسال نیز امیدواریم با همیاری مشترکان صنعتی، کشاورزی و سایر تعرفه‌ها بتوانیم تفاهم‌نامه‌های همکاری خوبی منعقد کنیم تا در تابستان شاهد هیچ خاموشی ناخواسته واضطراری نباشیم.

وی افزود: به استناد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و در اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال گذشته کل کشور و بر اساس مصوبه هیئت‌ وزیران در سال ۱۴۰۰، بهای برق مشترکان کم‌مصرف (در سقف مصرف ۵۰ درصد الگوی مصرف) تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برابر صفر محاسبه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بر همین اساس تعرفه‌های برق مصارف خانگی مشترکان کمتر از الگوی مصرف بر اساس تصویب‌نامه سال ۱۳۹۷ هیئت‌ وزیران تعیین می‌شود. همچنین تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب برای مصارف کمتر از الگو بر اساس جدول فعلی، مازاد بر آن تا ۱.۵ برابر، تا ۲ برابر و مصارف بیش از دو برابر به ترتیب با ضریب (۱.۵)، (۲.۵) و (۳.۵) برابر هزینه تأمین برق (متوسط نرخ قراردادهای خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های حرارتی دو سال گذشته به علاوه هزینه نقل و انتقال برق (ترانزیت) و هزینه سوخت با تعرفه نیروگاهی) محاسبه و دریافت می‌شود. الگوی مصرف در استان زنجان ۲۰۰ کیلووات - ساعت در ماه‌های غیرگرم سال و ۳۰۰ کیلووات - ساعت برای ماه‌های گرم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: با هدف تشویق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و مصرف خود را در ماه‌های گرم نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می‌دهند، به میزان کاهش مصرف نسبت به الگوی مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل (هر کدام کمتر باشد)، پاداش صرفه‌جویی معادل هزینه تامین برق پرداخت می‌شود.

جوادی با تاکید بر ترویج فرهنگ صحیح استفاده از انرژی به‌ویژه برق در ساعات اوج مصرف، اجرای دقیق برنامه‌های مدون پیک‌سایی تابستان امسال را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به رویت‌پذیری مناسب کنتورهای برق، عمده مشترکان سنگین و ادارات استان می‌توان برنامه‌ریزی و کنترل بار مطلوبی در ساعات اوج مصرف برق داشته باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401012413626
  • خبرنگار : 50165