به گزارش ایسنا به نقل از کانون آنیبین، در بسیاری از مواقع، سوژه در عکاسی صنعتی شامل محیطها و دستگاههایی میشود که بهخاطر استفادۀ روزمره شاید در بهترین شرایط نباشند؛ با اینحال اصلیترین وظیفۀ این نوع عکاسی آن است که عکسهایی جذاب و با کیفیت از محیط و محصولات ارائه کند. کسبوکارها معمولاً برای بخش تبلیغات خود از این تصاویر صنعتی استفاده میکنند تا بتوانند فروش خود را بیشتر کنند.
عکاسی صنعتی چهجور عکاسیای است؟
عکاسی صنعتی (Industrial Photography) عموماً با محصولات و کالاهایی سر و کار دارد که در کارخانهها یا کارگاهها تولید میشوند. هدف از عکاسی صنعتی، ترسیم تصویری زیبا از فضای صنعتی/ اداری و تمام عواملی است که موجب افزایش اعتبار آن مجموعه میشود.
اما وقتی سخن از تصاویر خود محصول میشود، به نمایش گذاشتن یک محصول با تمام خصوصیاتش از تمام زوایا به شکلی دقیق و واضح، مهمترین کاری است که عکاسی صنعتی انجام میدهد. در واقع در عکاسی صنعتی نمای کاملی از کالا برداشته میشود تا دیدی روشن از چیستیِ محصول به دست آید.
در عکاسی صنعتی بیشتر اوقات کارخانه و ماشینها و فرآوردههای صنعتی (بهطور کلی صنعت) موضوع عکاسی است. مفهوم عکاسی صنعتی عکسبرداری از تجهیزات، محصولات، ماشینآلات و گاهی اوقات کارگران و مقامات شرکت است.
مشاهده جدول هزینه و تعرفه عکاسی صنعتی
نور در عکاسی صنعتی چقدر اهمیت دارد؟
بخش مهمی از عکاسی صنعتی، نورپردازی است. عکاسی صنعتی در کارخانه، به علت فضای گسترده و منابع نوری گوناگون و فرآوردهها و اشیایی با نورها و رنگها و درخششهای متفاوت، کاری ظریف و دقیق است.
در بسیاری از مواقع، هنگام عکاسی از فضاهای مختلف صنعتی، نور طبیعی خورشید به تهیۀ عکسهایی فوقالعاده منجر خواهد شد.البته در کنار نور طبیعی استفاده از تجهیزات نورپردازی هم بسیار مهم است؛ چراکه گاهی اوقات به دلیل نبود نور کافی نتیجۀ نهایی رضایتبخش نمیشود.
دقیقاً چقدر نور برای عکاسی از سوژه کافی است؟ توجه به نکات مهم در عکاسی صنعتی و کنترل همۀ جوانب هنگام عکاسی صنعتی نهایتاً بر کیفیت عکس اثر خواهد گذاشت. ظرافت، دقت، تخصص و تجربه در عکاسی صنعتی حرف اول را میزند.
عکس صنعتی به درد چه کسبوکاری میخورد؟
سفارشدهندۀ عکس صنعتی معمولاً صاحبان صنایع، بخشهای اقتصادی و بازرگانی، روابط عمومیها و سازمانهای تبلیغاتی هستند. اگرچه هر کسبوکاری که تولیدکنندۀ یک محصولِ سبک چند میلیمتری تا محصولِ سنگین چند کیلومتری باشد، میتواند برای رقابت در بازار فروش و تبلیغات، به سراغ عکاسی صنعتی برود.
صاحبان صنایع و طراحان صنعتی تبلیغاتی معمولاً توقع دارند که نه تنها با نورپردازی در استودیو از محصولات و تولیدات عکس حرفهای گرفته شود، بلکه کارخانه و خط تولید آن نیز در عکسها به خوبی پوشش داده شود.
نخستین گام در عکاسی حرفهای صنعتی از یک کارخانه، بازدید از آن و شنیدن توضیحات مدیر فنی است. مدیر فنی هر کارخانهای منظور و هدف نهایی از تهیۀ عکسهای صنعتی را تعیین میکند. این هدفگذاری، به آژانس تبلیغاتی تهیهکنندۀ عکس و فیلم، مسیر درستِ عکاسی از محصول صنعتی را نشان میدهد.
سفارشدهنده هر چقدر دقیقتر بدانید که یک سازمان یا کسبوکار به دنبال چه نتیجهای است و قصد دارد به کمک این نوع عکاسی صنعتی به چه هدفی برسد، آنگاه بهتر میتواند در تهیۀ تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی مشارکت و به تیم عکاسی کمک کند.
هزینۀ عکاسی صنعتی چقدراست؟
تعرفه و قیمت عکاسی صنعتی به چند فاکتور بستگی دارد:
محل عکسبرداری (مثل عکسبرداری از کارخانه یا کارگاه، عکاسی از پروژههای معماری یا ساختمان، عکاسی از نمایشگاهها، مراسم و همایشها)
تعداد عکس و تعداد فریم (کمتر از 30 عکس، بیشتر از 100 عکس صنعتی، یا یک روز عکاسی در لوکیشن)
نحوۀ عکسبرداری (عکاسی 360 درجه از محصولات)
سایز و نوع محصول (عکاسی صنعتی از محصولات براق، عکس تبلیغاتی از محصولات بزرگ یا کوچک)
عکاسی با طراحی صحنه و دکور
استفاده از هلیشات در عکاسی صنعتی
در محاسبۀ قیمت عکاسی صنعتی همۀ این موارد دخیلاند. برای جزئیات قیمتها و جدول تعرفه به صفحۀ عکاسی صنعتی سایت کانون آنیبین سر بزنید.
آژانس تبلیغاتی کانون آنیبین با تیم حرفهای و متخصص در عکاسی صنعتی به شما کمک میکند فیلم و عکس تبلیغاتی حرفهای از محصول خود داشته باشید.
کانون آنیبین ارتباط و شناخت خوبی از بازار فروش و دنیای تولیدات دارد و با نوآوری و خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی- صنعتی میتواند مسیر تبلیغات را برایتان سادهتر کند.
انتهای رپرتاژ آگهی