بستری ۳۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بستری ۶۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۳۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح دوشنبه ۲۲ فروردین، دو میلیون و ۱۱۶ هزار و ۵۰۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۴ هزار و ۴۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۸۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۵ هزار و ۸۲۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۷۷ هزار و ۱۲۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۸ هزار و ۵۹۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هشت هزار و سیزده نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۳ هزار و ۸۸۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

طبق این گزارش، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۲۵ هزار و ۱۴۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۳۵۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۰۴ هزار و ۱۸۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۰۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401012212420
  • خبرنگار :