مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی:

بحث مهارت اگر از سوی مسئولان جدی گرفته نشود، هزینه‌های کشور هرساله افزایش می‌یابد

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: بحث مهارت اگر از سوی مسئولان جدی گرفته نشود، هزینه‌های کشور هرساله افزایش می‌یابد.

رضا اختیار وکالتی روز شنبه، ۲۰ فروردین ماه در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: اشتغال یکی از مسائل و مشکلات بسیار مهم در کل جوامع و دولت‌ها از جمله ایران بوده و در صورت حل معضل بیکاری و ارتقای اشتغال می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مهارت نیز یکی از پارامترها و زیربناهای اصلی اشتغال بوده که از طریق آموزش به مردم انتقال می‌یابد. کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای شادابی اجتماعی و بهره وری اقتصادی در یک جامعه با ارتقای سطح مهارت آموزی مردم انجام گرفته و در این راستا نیز بایستی مسئولان استانی و کشوری دست به دست بدهند و تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی با بیان این‌که شعار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، «دست‌های بزرگ با مغزهای بزرگ» است، ادامه داد: دست‌ها نماینده مهارت و مغزها نشانه دانش و خلاقیت نیروی انسانی است. بر اساس شعار امسال که بسیار هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است نیز مقوله خلاقیت، دانش و به خصوص دانش نو یکی از الزامات هر اشتغالی بوده و اگر کسی در کارش، خلاقیت نداشته باشد، با مشکل مواجه می‌شود.

اختیار وکالتی با بیان این‌که رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دانش بنیانی کردن آموزش‌های مهارتی است، گفت: آموزش‌های مهارتی در دنیای کنونی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دنیا در حال کار کردن بر روی این اصل است. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در کشور ما این موضوع را پیگیری می‌کند. 

وی با تاکید بر این‌که آموزش مهارتی روز به روز در حال پیچیدگی و تخصصی شدن است، اظهار کرد: آموزش مهارتی در حال تغییرات سریع بوده و حوزه‌های مختلف را دربرمی‌گیرد و در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نمی‌تواند به تنهایی مسئولیت عظیم بروزرسانی تکنولوژی‌های آموزش مهارتی را به دوش بگیرد. دستگاه‌های مختلف، نهادها و سازمان‌های ملی و استانی باید ما را در رسیدن به ارائه آموزش‌هایی با آخرین تکنولوژی بازار یاری دهند.

وی در خاتمه با تقدیر و تشکر از همکاران اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای و سایر مربیان و اساتید در دوران تصدی گری سمت مدیریت این مجموعه، افزود: اگر نقطه قوتی در این دوران بوده همگی حاصل زحمات این عزیزان است و اگر ضعفی بوده نیز بنده مسئولیت آن را برعهده گرفته و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401012010626
  • خبرنگار : 50256