مدیرپیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

والدین نسبت به تزریق واکسن سرخک کودکان خود اقدام کنند

مدیرپیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: والدینی که واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال خود را به دلیل کرونا به تعویق انداخته‌اند، خواست حتما برای تکمیل برنامه واکسیناسیون کودک خود اقدام کنند.

امید بنفشی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیماری سرخک هر ساله در اواخر زمستان و ابتدای فصل بهار، به وِیژه در کشورهایی که ایمنی نسبت به این بیماری پایین است، شیوع پیدا می کند.

وی بابیان اینکه شیوع این بیماری امسال متاسفانه در افغانستان بیشتر است، افزود: همیشه موارد تک گیری از این بیماری در ایران گزارش شده است.

به گفته بنفشی، بیماری سرخک به شدت واگیردار است و هنوز در جهان ریشه کن نشده است.

وی ادامه داد: با وجود شیوع سرخک در برخی مناطق کشور، موردی از ابتلا به سرخک در استان مشاهده نشده است.

مدیرپیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه سال گذشته از ۱۰۱ بیمار ثبت شده در کشور تنها یک مورد به استان کردستان اختصاص داشت، عنوان کرد میزان پوشش واکسن ضد سرخک در کردستان قابل قبول بوده و حدود ۹۸ درصد گروه هدف، یعنی کودکان زیر ۵ سال استان واکسن سرخک دریافت کرده اند.

وی با اعلام اینکه واکسن سرخک در سن های ۱۲ ماهگی و  ۱۸ ماهگی باید تزریق شود، از والدینی که واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال خود را به دلیل کرونا به تعویق انداخته‌اند، خواست حتما برای تکمیل برنامه واکسیناسیون کودک خود اقدام کنند.

مدیرپیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه راه انتقال ویروس سرخک از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی است، یادآور شد: تب، بی حالی، بی اشتهایی و بروز دانه ها سرخ رنگ بر روی گردن از جمله نشانه های بروز بیماری سرخک است، که ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شود.

 انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401011708433
  • خبرنگار : 50130

برچسب‌ها