حسین باغگلی در تشریح جزئیات اقدامات این مجموعه برای نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: اوج برنامههای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با جشنواره هنرهای شهری همراه بود که توانست نظر مثبت زائران و مجاوران بارگاه نورانی امام هشتم(ع) را جلب کند.
وی همچنین به ۲۸ سرفصل خدمت در روزهای نوروزی امسال توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در این ایام خدمات مختلفی به زائران و مجاوران شهر امام رضا(ع) ارائه شد و هر سرفصل مخاطبان زیادی را نیز همراه خود کرد.
معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به بیش از ۸۰ هزار مراجعه به پایگاههای راهنمای زائر شهر اشاره کرد و گفت: همچنین در این راستا افزون بر ۳۶ هزار محصول فرهنگی در این مراکز به زائران نوروزی ارائه شده است.
وی بیان کرد: بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از خانه داروغه، ۵۹ هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی جلوخان فردوسی و ۷۰۰۰ نفر از نمایشگاههای مستقر در بوستان وفا و کوهپارک بازدید به عمل آوردند.
باغگلی ضمن اشاره به فعالیت ایستگاه استقبال از زائر محور نیشابور مشهد یادآور شد: ۸۵ برنامه فرهنگی در این ایستگاه برگزار شد و حدود ۵۰ هزار نفر از این برنامههای منحصر به فرد استفاده کردند.
وی اضافه کرد: همچنین برنامههای مشابهی در ایستگاههای استقبال از زائر واقع در پایانه مسافربری امام رضا(ع) راهآهن، محور قوچان مشهد و بوستان زائرپذیر غدیر برپا شد که در مجموع افزون بر ۲۴۰ هزار نفر از این خدمات بهره بردهاند.
معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد همچنین به اجرای ۲۰۰ سرود خوش آمدگویی و استقبال در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این اجراها در حضور بیش از ۷۲ هزار نفر از زائران نوروزی مشهد صورت گرفت.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد وی ادامه داد: تولید و پخش مجموعه کلیپهای ارتقای فرهنگ میزبانی در قالب موشنگرافیک، خدمات فروش بلیت اتوبوسهای برونشهری در مراکز راهنمای زائر، تعمیر، تجهیز و بهسازی مراکز راهنمای زائر، برگزاری مسابقات پیامکی ویژه نوروز با موضوعات حرمشناسی و مشهدشناسی و راهاندازی سامانه میزبان(سامانه مجازی راهنمای زائر) از مهمترین اقدامات این سازمان برای ایام نوروز بود.
انتهای پیام