مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

ضیافت قرآنی در ۲۴ اداره‌کل لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ضیافت قرآنی ویژه کارکنان ادارات در ۲۴ اداره‌کل استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در آیین افتتاحیه سلسله جلسات «ضیافت قرآنی» ویژه ماه مبارک رمضان در لرستان که امروز، فروردین‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: قرآن هم ظاهر شگرف و زیبا و هم باطنی عمیق دارد که این ظاهر هنری قرآن میدان مغناطیسی معنوی ایجاد می‌کنند و برخی‌ که متوجه آن می‌شوند در این میدان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه قرآن شفای تمام دردها است و هر آنچه در عالم وجود دارد را می‌تواند جوابگو باشد، افزود: قرآن کامل‌ترین برنامه برای سعادت انسان در هر زمانی است اما آن‌طور که باید و شاید از قرآن بهره نمی‌گیریم.

قدرتی با بیان اینکه در کتب روایی آمده است که قرآن سبب ایجاد تحول و توبه فضیل بن عیاض می‌شود، تصریح کرد: فضیل عیاض دزد بود و روزی از دیوار خانه مردم بالا می‌رفت که از خانه‌ای این صوت قرآن را «آیا وقت آن نرسیده است که دل‌های کسانی که ایمان آورده‌اند، در برابر ذکر خدا و آنچه از حق نازل شده است خاشع گردد؟» شنید و با شنیدن این آیه توبه کرد و متحول شد تا جایی که از اصحاب خاص امام جعفرصادق (ع) می‌شود و در کتب رجال، به‌عنوان یکی از راویان موثق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه امسال بهار قرآن و طبیعت با هم مقارن شده است، ادامه داد: سلسله جلسات ضیافت قرآنی در طول ماه مبارک رمضان به همت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ضیافت قرآنی ویژه ادارات کل است به‌طوری‌که به‌غیر از ایام تعطیل هرروز در یک اداره‌کل برگزار می‌شود، اضافه کرد: سلسله جلسات ضیافت قرآنی در ۲۴ اداره‌کل برگزار می‌شود که در کنار بهره‌مندی از تلاوت قرآن برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

قدرتی از برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری با مشارکت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بسیج هنرمندان، اداره‌کل ورزش و جوانان و دیگر ادارات ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این جشنواره مختص کارکنان ادارات استان خواهد بود که جزئیات آن به ادارات ارسال می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401011507409
  • خبرنگار : 50175