«فقر یادگیری»، دسترنج تعطیلی کرونایی مدارس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزایش پوشش تحصیلی، افزایش میانگین نمرات دانش آموزی، عدم افت تحصیلی و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان را از مزایای آموزش حضوری بر شمرد و گفت: بعد از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا، این بیماری نظام‌های آموزشی را با مشکل مواجه کرد و دانش آموزان را در شرایط سخت قرار داد به طوری که نابرابری های آموزشی را افزایش داد، فقر یادگیری را به وجود آورد و باعث ایجاد بحران‌های تهدیدآمیزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و روحی روانی در آموزش و پرورش شد.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در اولین روز از بازگشایی مدارس در چهارده فروردین با حضور در مناطق ۳ ، ۴ و ۶ شهر تهران از تعدادی از مدارس غیردولتی بازدید و از نزدیک در جریان آغاز آموزش‌های حضوری و همچنین  نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید، افزایش پوشش تحصیلی، افزایش میانگین نمرات دانش آموزی، عدم افت تحصیلی و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان را از مزایای آموزش حضوری بر شمرد و افزود: بعد از گذشت ۲ سال از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه این بیماری نظام‌های آموزشی را با مشکل مواجه کرد و دانش آموزان را در شرایط سخت قرار داد به طوری که نابرابری های آموزشی را افزایش داد، فقر یادگیری را به وجود آورد و باعث ایجاد بحران‌های تهدیدآمیزی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و روحی روانی در آموزش و پرورش شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: کرونا زندگی مدرسه‌ای را که عامل شور و نشاط در دانش آموزان بود را به تعطیلی کشاند. هرچند که جنبه‌های مثبتی نیز داشت مبنی بر عملیاتی کردن هدف عملیاتی ۱۷ و راهکار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همان آموزش در بستر الکترونیک و استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه آموزش و پرورش بود را تقویت کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401011506935
  • خبرنگار :