محمدقاصد اشرفی در گفتوگویی با ایسنا ارزیابی خود از اکران نوروزی که تعداد مخاطبانش به 900 هزار نفر هم نرسیده را اینطور تشریح کرد: آنچه من از پیگیری و گفتوگو با تماشاگران در سالن سینما درک کردم این بود که اکران بسیار ضعیفی داشتیم و برخلاف صحبتهای برخی دوستان و همکاران درباره گرانی بلیت، معتقدم اصلاً چنین عاملی در اکران ضعیف نوروز دخیل نبود، چرا که تماشاگران پس از دیدن بعضی فیلمها با نارضایتی از سالن بیرون میآمدند و آنچه از فیلم انتظار داشتند حاصل نمیشد. در واقع حتی فیلمهایی که با عنوان کمدی معرفی میشدند هم نتوانستند خیلی مخاطب را راضی کنند.
او درباره پیشبینی خود از اکران عید فطر گفت: برای آن مقطع باید تصمیم دیگری گرفته شود. در اکران نوروز تجربه کردیم که اگر فیلم خوب بویژه کمدی خوب داشتیم ، نتیجه اکران نوروزی بهتر میشد چون این فیلمها مناسب اکران در نوروز نبودند. ما برای تئاترهای آزاد مراجعهکننده خوبی داشتیم و اگر فیلمهای مناسبی با این تعطیلات انتخاب میشدند میتوانستیم نوروز خوبی را در سینماها تجربه کنیم که متاسفانه از دست رفت و حالا باید رایزنی شود تا تصمیم درستی برای اکران عید فطر بگیریم.
اشرفی در پاسخ به اینکه آیا طرح ویژه ماه رمضان از افطار تا سحر در سینماها اجرا میشود؟ بیان کرد: در این مورد درخواستی نداشتیم و تصمیمی گرفته نشده است. باید در شورای صنفی نمایش مسئله مطرح شود و فکر میکنم اگر به این نتیجه برسیم که چنین درخواستی را مطرح کنیم، درصورت تبلیغ خوب، به نتیجه آن میتوان امیدوار بود.
او یاداور شد: یکی از دلایل اکران ضعیف نوروز به میزان سفرها در تعطیلات نوروز هم ربط داده میشود و شاید مردم با پایان تعطیلات، علاقه داشته باشند به تماشای فیلمهای سینمایی بنشینند و بتوانند در اکران ماه رمضان این فرصت را پیدا کنند، اما این موضوع هم به شرط اطلاعرسانی خوب، صدا و سیما اتفاق میافتد.
مجموع آمار فروش فیلمهای اکران نوروزی بر اساس اطلاعاتی که در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) تا ساعت پایانی روز ۱۳ فروردین درج شده، ۳۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان با ۸۷۳ هزار و ۲۵۷ نفر تماشاگر است.
انتهای پیام