استاندار:

دامداران ایلامی با کمبود علوفه مواجه‌اند/تاکید بر ضابطه مند شدن کشتارها

استاندار ایلام گفت: یکی از مشکلات دامداران تامین علوفه است در این راستا متولیان باید پیگیری کنند تا مشکل دامداران که قشر مولدی هستند حل شود.

دکتر حسن بهرام نیا در دیدار  با حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌مقدم نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی، اظهار کرد: از عمده وظایف سازمان دامپزشکی رساندن غذای سالم از نظر بهداشتی و شرعی به دست مردم است و در این راستا پایش و نظارت بر کشتارگاه ها حائز اهمیت است.

وی در ادامه یکی از موضوعات مهم را بحث مشکل تامین علوفه دام‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا متولیان باید پیگیری کنند تا مشکل دامداران که قشر مولدی هستند حل شود.

 بهرام نیا در ادامه ضابطه مند کردن کشتارگاه در استان را ضروری عنوان کرد و گفت: باید به گونه ای عمل شود که هم کسی بیکار نشود و هم موضوع بهداشت و سلامت غذایی مردم  در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌مقدم نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های استاندار ایلام در توجه به حوزه دامپزشکی استان گفت: سازمان دامپزشکی یک سازمان کاملا تخصصی است که ماموریت های سنگینی را انجام می دهد، که می توان به سلامت دام، طیور و بهداشت جایگاه و نیز سلامت غذای مردم اشاره نمود که غفلت از آن آثار مخرب عظیم بهداشتی، اقتصادی واجتماعی را در پی دارد.

وی افزود: ماموریت مهم ومقدس دیگرسازمان دامپزشکی موضوع تضمین حلیت و طهارت غذاهای با منشاء دامی است که در سلامت روان مردم مومن نقش مهمی دارد که می بایست بدان توجه ویژه شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401011004157
  • خبرنگار :