رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

بیش از ۴۴ هزار مورد واکسیناسیون کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نوروز

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون،  ۴۴ هزار و ۳۶۳ مورد واکسن کرونا به گروه‌های هدف تلقیح شده است .

دکتر زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه در ایام نوروز تمامی مراکز واکسیناسیون فعال و به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌دهند، اظهار کرد: تاکنون ۹۷.۵ درصد گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال دوز اول واکسن، ۸۶.۲۹ درصد دوز دوم و ۳۶.۵ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: درصد واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ سال به بالا نیز در دوز اول ۹۶.۸۸ و دوز دوم ۸۵.۳۴ است. همچنین تاکنون ۱۴.۳۲ درصد از گروه‌های سنی ۵ تا ۱۱ سال تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند. گفتنی است با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس پس از تعطیلات نوروزی لازم است پوشش واکسیناسیون این گروه سنی بیش از پیش افزایش یابد.

نهبندانی تصریح کرد: در ایام نوروز تا ۵ فروردین ماه، ۲۵۷۸ مورد تست پی سی آر در مناطق  تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است که ۳۳۹ مورد از این تعداد مثبت بوده  است.

وی با بیان اینکه ۳۵۱ مورد تست‌ هاری و ۹۶۳ مورد تست آنفولانزای پرندگان در این بازه زمانی انجام شد و به بیماران بسیاری خدمات مراقبتی و بهداشتی ارائه شده است، عنوان کرد: ۳۷۱ مورد نیز در ایام نوروز حیوان گزیدگی ثبت شده است. همچنین ۶۹ مورد نمونه التور، ۳۳ مورد نمونه سرخک، ۳ نمونه آنفولانزا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش شده است.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401010803234
  • خبرنگار :