سید جواد موسوی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی که ریاست ستاد اجرایی خدمات سفر استان را بر عهده دارد، قرارگاه ۲۴ ساعته پیگیری، نظارت و بررسی مشکلات زائران تشکیل شده و بیش از ۱۰۰ نفر در مشهد و بیش از ۶۰ نفر در دیگر شهرهای استان وظیفه بازرسی و نظارت بر واحدهای گردشگری به ویژه در حوزه اسکان زائر را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: تیمهای نظارتی به صورت تمام وقت در حال بررسی و نظارت بر واحدهای خدماتی هستند؛ اما زائران در صورت وجود مشکل میتوانند با شمارهگیری ۰۹۶۲۹ در سطح ملی و 05137045 در سطح استانی تخلف انجام شده را گزارش کنند تا پیگیریهای لازم به سرعت انجام شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: در ایام نوروز پیشبینی میشد به اسکان ۴۷۰ هزار نفر در هر شبانهروز احتیاج باشد که در هفته اول تعطیلات این امر تحقق یافت و با پای کار آمدن تمام دستگاههای اجرایی و اسکان اضطراری سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد مشکل اسکان زائران رفع شد.
انتهای پیام