به گزارش ایسنا، دریافت پیامکهای تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین دلیل بیشتر کاربران بهدنبال راهی برای غیرفعالسازی پیامکهای تبلیغاتی هستند. برای جلوگیری از ارسال پیامکهای تبلیغاتی، راههای مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی از طریق سامانههای ارسال پیام کوتاه و با سرشمارههای مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال میشد، ایجاد شد.
پس از مسدود شدن سرشمارههای پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشوند، راهاندازی کند. در عین حال، همچنان بعضی از پیامکهای تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال میشود که البته اپراتورها هم برای غیرفعالسازی این پیامکها راهحلهایی را در نظر گرفتهاند.
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامکهای مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطعشده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام میکند. طبق این آمار تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰، ۳۵۸ هزار و ۶۰۶ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.
کاربران در صورت مواجهه با پیامکهایی که اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی با شماره شخصی میکنند، میتوانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیمکارتهای مزاحم را تسریع کنند. همچنین بهتازگی سامانه «سلام» از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهاندازی شده که مدیریت پیامکهای تبلیغاتی نیز یکی از خدمات آن است.
انتهای پیام