رئیس دانشگاه پیام نور همدان:

دانشگاه‌ها بستر تحقق شعار سال هستند

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان بیان کرد: دانشگاه ها اگر درست به وظایف خود عمل کنند بستر شرکت و تولیدات دانش بنیان خواهند بود و در صورت تربیت دانشجوهای توانمند و با سواد در دانشگاه ها،آنها می توانند با ایده های خود شرکت دانش بنیان تاسیس کرده و به تحقق شعار سال کمک کنند بنابراین دانشگاه ها بستر عملی شدن شعار سال هستند.

علی حسین محمد ظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک آغاز قرن و سال جدید به تمام مردم ایران اظهار کرد: شعاری که مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید اعلام می‌کنند بر مبنای بررسی های کارشناسی و مطالعات علمی بوده و بر اساس نیازهای کشور تعیین می شود که با درایت کامل امسال به عنوان تولید؛دانش بنیان و اشتغال افرین معرفی شده است.
وی با بیان اینکه تولید گره گشای بسیاری از امور کشور از جمله بیکاری خواهد بود چراکه  تولید اشتغال زایی،ارزانی و قابل دسترس بودن بسیاری از اجناس را به دنبال خواهد داشت افزود:برای عملی شدن شعار سال باید بر اساس دانش بومی شده تولیداتی را انجام دهیم و طبیعتاً این تولید اگر دانش بنیان باشد قطع وابستگی به کشورهای دیگر،توانمندی در تامین نیازهای کشور مانند مواد اولیه و تولیدات خاص در پی دارد و دیگر تحریم های ظالمانه بر کشور و مردم تاثیر نخواهد داشت چرا که از بنیاد دانش را تولید کرده و بر اساس آن دانش مواد را فراهم می کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه از طرف دیگر اشتغال زایی مدنظر بوده و باید از دانش و علم دانشجویان استفاده کرده و سپس ایده و محصولات تولیدی حاصل از این دانش را تجاری سازی کنیم گفت:زمانی که تولیدات داخلی داشته باشیم و آن محصولات را تجاری سازی کنیم اشتغال زایی خواهیم کرد بنابراین تولید؛دانش بنیان و اشتغال آفرین یک شعار بسیار حکیمانه و هوشمندانه بوده که مشکل را مطرح کرده و راه حل آن را نیز مشخص نموده است  و نشان از تسلط مقام معظم رهبری بر مسائل، مشکلات و توانمندی های کشور دارد.
محمد ظاهری با بیان اینکه در بررسی های علمی که صورت گرفته ایران جز هوشمندترین کشورها معرفی شده است اضافه کرد:اگر تولید داخلی افزایش پیدا کند مشکلات گرانی،بیکاری و ازدواج رفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان بیان کرد:دانشگاه ها اگر درست به وظایف خود عمل کنند بستر شرکت و تولیدات دانش بنیان خواهند بود و در صورت تربیت دانشجو های توانمند و با سواد در دانشگاه ها،آنها می توانند با ایده های خود شرکت دانش بنیان تاسیس کرده و به تحقق شعار سال کمک کنند بنابراین دانشگاه ها بستر عملی شدن شعار سال هستند.
وی تاکید کرد:ما نباید در حد چند سمینار و کنفرانس به شعار سال بپردازیم و به صورت عملی باید این کار را انجام دهیم و زمانی که یک محصول دانش بنیان داریم دولت، سرمایه گذاران و مردم  باید برای تجاری سازی این محصول ورود کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401010200543
  • خبرنگار : 50237