مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

صدور مجوز انتشار بیش از ۸۰ نشریه دانشجویی از سال ۹۸ تاکنون

مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: فعالیت مستمر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از سال ۱۳۹۸ تا کنون، موجب صدور مجوز انتشار برای بیش از ۸۰ نشریه دانشگاهی از سوی کمیته ناظر بر نشریات این دانشگاه شده و بستری را جهت حمایت از فعالیت نشریات در دانشگاه فراهم کرده است.

علی روشنیان فرد با اعلام این خبر افزود: حمایت مالی و تدارکاتی از نشریات دانشجویی، برگزاری دوره‌هایی آموزشی نشریات دانشگاهی از جمله دوره‌های فشرده روزنامه‌نگاری، تدوین شیوه‌نامه حمایت از نشریات دانشجویی، رتبه‌بندی نشریات دانشگاهی از جمله برنامه‌های اجرا شده و در حال اجرای در خانه نشریات و دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی است.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی از قوانین و نحوه فعالیت در این حوزه، روند اخذ مجوز فعالیت در نشریات، حدود و اختیارات فعالیت در این حوزه، نحوه طرح شکایات از نشریات و ... جزء وظایف خانه نشریات دانشگاه محقق اردبیلی است.

مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی تشریح کرد: این واحد با برگزاری ۱۶ جلسه کمیته ناظر بر نشریات، ۲۸۲ مصوبه، ۲۸ مجوز صادر شده برای نشریات جدید، ۱۳۸ مجوز صادر شده برای تغییرات نشریات، ۸۶ مجوز صادر شده برای فضای مجازی، ۱۷ کارگاه تخصصی حوزه نشریات و ۱۷۲ نشریه منتشر شده در صدد افزایش کیفیت و کمیت خروجی حوزه نشریات دانشجویی برای سال آتی است.

روشنیان فرد با اشاره به کسب دو مقام در دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی طی سال جاری اضافه کرد: کسب مقام دوم بخش نشریات علوم‌انسانی توسط نشریه ساو اندیشه انجمن علمی فلسفه و کسب مقام سوم بخش فضای مجازی توسط صفحه اینستاگرامی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی این افتخارات هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401010100242
  • خبرنگار :