سمنان نیمی زرد نیمی نارنجی/ آخرین آمار بستری‌ها در استان

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش مناطق کم‌خطر و زرد در این استان خبر داد و گفت: با کاهش روند همه‌گیری کروناویروس، شهرستان‌های زرد در این استان به چهار شهرستان افزایش یافته است.

دکتر کامران قدس دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به رنگبندی شهرستان ها در این استان پهناور اظهار کرد: از مجموع شهرستان‌های هشتگانه استان چهار شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های میامی، دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت زرد و شهرستان‌های شاهرود، مهدیشهر، سرخه و آرادان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ، با اشاره به تازه‌ترین وضعیت بستری‌ها در ۶ شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان گفت: سه بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بااشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۹ هزار و 956 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 27 لغایت 28 اسفند ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۱ هزار و 706 نفر رسیده است .

دبیر ستاد مبارزه با کروناویروس استان افزود: علاوه بر این ۴۸ هزار و 250 بیمار نیز در شهرستان های ششگانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزار و 487 نفر رسید.

دکتر قدس بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون ها در آستانه سفرهای نوروزی تاکید و خاطرنشان کرد: تزریق دز سوم نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد و توصیه ما به شهروندان در آستانه تعطیلات نوروزی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دزهای تکمیلی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400122821988
  • خبرنگار :