مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال روستایی:

۴۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شد

مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تاکنون مبلغ ۴۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان پرداخت شده است.

رامین اسدی، در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های اشتغال روستایی لرستان، با بیان اینکه از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری کشور مبلغ ۵۱۲ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است، اظهار کرد: از ابتدای شروع پرداخت این تسهیلات تاکنون به تعداد ۴۴۴۳ طرح به مبلغ ۴۲۷ میلیارد تومان با پیش‌بینی اشتغال ۹۲۳۸ نفر از بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: بیشترین پرداخت این تسهیلات مربوط به خرم‌آباد و کمترین این تسهیلات مربوط به شهر رومشکان بوده و ۹۶ درصد این تسهیلات در لرستان جذب شده است.

وی به تأثیر بوروکراسی اداری در کاهش زمان و پرداخت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: مسئله بوروکراسی اداری ازجمله مشکلات عمده در کشور و برخی از استان‌ها وجود دارد که باید دستگاه‌های اجرایی در خدمت مردم و تسهیل‌گر شرایط باشند تا سرمایه‌گذاران بتوانند در امر سرمایه‌گذاری در استان با خیال آسوده ریل‌گذاری کرده و زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال را فراهم کنند.

در ادامه سیروس ابراهیمی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، بر افزایش سهم اعتبارات اشتغال‌زا در استان تأکید کرد و افزود : در بحث پرداخت تسهیلات و اعتبارات مرکز باید تفویض اختیارات لازم را به استان داده و زمینه پرداخت اعتبارات لازم را به مجتمع‌های پرورش آبزیان و شیلات فراهم کند.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت بیکاری لرستان، عنوان کرد: استمهال بدهی‌ها و افزایش اعتبارات ارزان قیمت با هدف ایجاد اشتغال در استان باید در برنامه سال آینده دولت باشد تا حداقل بخشی از این بیکاری جبران شود.

در این جلسه چند طرح بزرگ شیلات مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تا اعتبارات لازم جهت تکمیل و ایجاد این طرح‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400122621266
  • خبرنگار : 50310