علی اسماعیلی در گفتوگو با ایسنا، در رابطه با تکالیف نوروزی دانشآموزان، اظهار کرد: سالهای گذشته، دفترچههای تکالیف نوروزی یا همان پیک نوروزی در پایان سال تدوین شده و دانشآموزان موظف بودند تا این دفترچهها را تا آخر تعطیلات تکمیل کنند که بر اساس بررسی و نظرات کارشناسان امور آموزشی و تربیتی، بازدهی مطلوبی نیز نداشت.
وی افزود: بر اساس تجربه سالهای گذشته، اگر دانشآموزان به صورت خلاقانه مثل انجام کارهای هنری، نوشتن خاطرات، داستاننویسی، ساخت دستسازهها، وادار به فعالیت در تعطیلات شوند، علاوه بر تقویت تخیل کودکان، در تعطیلات زمان بیشتری را با خانواده میگذرانند.
این مسئول ادامه داد: طی دو سال گذشته کلاسهای درس به علت شیوع کرونا غالباً به صورت الکترونیکی و در بستر فضای مجازی شاد برگزار میشود و این مهم سبب افزایش مشارکت اولیا در امر تحصیلی دانشآموزان شده است.
مدیرکل آموزشوپرورش استان زنجان با اشاره به حضوری شدن کلاسهای درس پس از صدور مجوز تزریق واکسن به دانشآموزان، اتصریح کرد: در بین دانشآموزان بالای ۱۲ سال، وضعیت واکسیناسیون مناسب است و نزدیک ۸۰ درصد از آنان در مقابل کرونا واکسینه شدهاند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در بین معلمان نیز وضعیت دریافت واکسیناسیون مطلوب است و شرایط حادی در خصوص واکسینه نشدن معلمان و دانشآموزان نداریم.
انتهای پیام