یک مسئول در آتش‌نشانی زنجان خبر داد

انفجار مواد محترقه دست‌ساز و مصدومیت نوجوان ۱۷ ساله زنجانی

مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری زنجان گفت: انفجار مواد محترقه دست‌ساز موجب مصدومیت نوجوان ۱۷ ساله شد.

حبیب‌الله والی در گفت‌وگو با ایسنا، از انفجار مواد منفجره دست‌ساز در زنجان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تماسی که با مرکز سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری زنجان در ساعت ۱۲:۱۲ امروز، حادثه انفجار در محله امجدیه گزارش شد.

وی افزود: به محض تماس، دو اکیپ عملیاتی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها در سریع‌ترین زمان و در ساعت ۱۲:۱۵ به محل حادثه انفجار مواد منفجره دست‌ساز اعزام شد.

این مسئول با بیان اینکه عملیات اطفای حریق به پایان رسیده است، ادامه داد: در این حادثه یک نوجوان ۱۷ ساله که مشغول ساخت مواد منفجره دست‌ساز بود، آسیب دیده و خسارات مادی از قبیل دودگرفتگی منزل و تخریب اسباب خانه اتفاق فتاده است.

والی با اشاره به وقوع دو حادثه روز گذشته، تصریح کرد: روز گذشته نیز دو حادثه در منطقه اسلام‌آباد و کوی فرهنگ با چهار مصدوم اتفاق افتاده و سبب تخریب وسایل خانه شده است.

مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری زنجان، یادآور شد: شهروندان اتومبیل‌ خود را در کوچه‌های تنگ پارک نکنند، زیرا آتش‌بازی در نزدیکی وسایل نقلیه که حامل بنزین و مواد سوختنی بوده و در صورت کم‌ترین نشت و حتی در شرایط عادی، این وسایل را مبدل به بمبی کرده‌ که چاشنی انفجار آن کشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه زنجانی‌ها از پرتاب فشفشه و سایر مواد محترقه بر روی شاخه‌ درختان، پشت‌بام و بالکن منازل خودداری کنند، خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه مواد محترقه و منفجره را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار نداده و استفاده نکنیم، زیرا در صورت انفجار، ذرات آن به اطراف پرت شده و سبب صدمات و خطرات جانی می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400122419300
  • خبرنگار : 50165