به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: راز ماندگاری اعضای هیئت علمی، ایجاد شرایط مساعد است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: از دیگر اقدامات معاونت آموزشی تفویض اختیار به دانشگاهها در تایید صلاحیتها و ارتقاهاست، تدوین برنامه صلاحیت برخی از دستیاران، تدوین برنامه سهمیه دستیاران بومی، افزایش ظرفیت پزشکی برای حل مشکل مناطق محروم، درخواست بودجه جهت ایجاد زیرساخت برای مناطق محروم، تقویت و توسعه مراکز آموزشی سلامت و انتقال آموزش از بیمارستان به خط مقدم (مراکز آموزش سلامت) و تدوین برنامه آموزش سلامت معنوی مطابق با اخلاق و معارف از دیگر اقدامات معاونت آموزشی است به نحوی که همپوشانی با سایر برنامههای درسی نداشته باشد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت ۲ درصدی سرآمد آموزش، ظرفیتی است که همه دانشگاهها میتوانند از آن استفاده بهینه کنند و این یک ظرفیت و عامل افزایش انگیزه است که کمتر دانشگاهها از این ظرفیت استفاده میکنند و بر این اساس اگر استاد شرایط لازم آموزشی را داشته باشد؛ میتوان ارتقا پیدا کند و ٢ درصد با این قانون میتوانند ارتقا پیدا کنند و این انگیزه آموزشی ایجاد میکند.
باقری فرد در مورد تغییر نحوه محاسبه حقوق و دستمزد اعضای هیئت علمی پایه و بالینی بیان کرد: مکاتبات مختلفی با مجلس و سایر نهادهای ذیربط انجام شده است؛ این دو گروه جداشدنی نیستند زیرا اگر اتفاقی در حقوق، فوق العاده جذب و ... اعضای هیئت علمی علوم پایه رخ بدهد؛ اثرات خود را بر بالین خواهد داشت و ما با حقوق پایین تر گروههای علوم پایه موافقت نکردیم.
وی در پایان افزود: علاوه بر اینکه اعضای هیئت علمی علوم پایه، ساعت درسی و بالینی متفاوتی با اعضای هیات علمی وزارت علوم دارند در زمان کرونا نیز آموزش در وزارت بهداشت به صورت حضوری بوده است لذا اساتید و اعضای هیئت علمی علوم پایه به اندازه ی اعضای هیات علمی بالینی ارزشمند هستند و این دو گروه جدایی ناپذیرند و در صورتی که قانون جدایی این دو گروه وضع شود؛ وزارت بهداشت با ارائه راهکار، این کمبود را جبران خواهد کرد تا زندگی و آینده این عزیزان دچار آسیب نشود و وزیر بهداشت بر این موضوع تاکید دارند و وزارت بهداشت برنامهریزیهای لازم را در این راستا انجام خواهد داد.
انتهای پیام