رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد

پیگیری تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در خوزستان

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به پیگیری تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در استان، گفت: در صورتی که این مهم محقق شود، زمینه ایجاد اشتغال زیادی در استان خوزستان و جلوگیری از خروج ارز را فراهم خواهد کرد.

دکتر محمد راضی جلالی در نشست با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در اهواز اظهار کرد: در تلاش هستیم با همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی، از وزارت علوم گرفته تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین استانداری خوزستان، شورای عالی فناوری و نوآوری استان خوزستان تشکیل شود. این موضوع در نشستی با وزیر علوم مطرح شد و مورد استقبال دکتر زلفی گل قرار گرفت. سپس نشستی نیز با استاندار خوزستان داشتیم که ایشان نیز از این موضوع استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، وی در این خصوص افزود: در صورتی که این شورا با ریاست استاندار خوزستان و دبیری پارک علم و فناوری تشکیل شود، با توجه به حضور دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ استان خوزستان در این شورا، شاهد تحولی عظیم در اکوسیستم فناوری و نوآوری استان خواهیم بود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: این شورا می‌تواند فضایی را فراهم کند که نیازهای صنایع بزرگ به تولیدات شرکت‌های دانش بنیان اعلام و با توجه به توانمندی که در شرکت‌های پارک وجود دارد زمینه تولید و تامین نیازهای صنایع ایجاد شود. 

وی افزود: در صورتی که این مهم محقق شود، زمینه ایجاد اشتغال زیادی در استان خوزستان و جلوگیری از خروج ارز را فراهم خواهد کرد و کمک به ماندگاری نخبگان در استان و جلوگیری از خروج نخبگان و نیروی انسانی توانمند و مهاجرت آن‌ها را در پی خواهد داشت.

راضی جلالی کمبود فضای کالبدی را یکی از مهمترین معضلات پارک علم و فناوری خوزستان عنوان و تاکید کرد: تامین فضای کالبدی از جمله اولویت‌های اساسی و زیرساختی برای پارک علم و فناوری خوزستان محسوب می‌شود و به جد در تلاش هستیم که این معضل را حل کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف پارک علم و فناوری بسترسازی برای توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان به منظور تحقق اهداف عالی نظام در راستای خودکفایی است و نهایت تلاش‌مان را در این مسیر انجام خواهیم داد.

گفتنی است؛ پارک علم و فناوری خوزستان ۲۹۱ شرکت زیر مجموعه دارد که نزدیک به ۴۰ شرکت آن در حوزه صنعت فولاد فعال هستند. 

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400121814833
  • خبرنگار : 50232