پیش بینی معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور؛

16 هزار اردبیلی تا 2سال آینده تحت پوشش بیمه روستایی قرار می گیرد

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: پیش بینی می شود تا ۲ سال آینده ۱۶ هزار نفر در استان اردبیل زیر پوشش صندوق بیمه روستائیان ،عشایر وکشاورزان قرار گیرد.

علی اخوان بهبهانی  در مراسم معارفه مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان وعشایر استان اردبیل، بیمه اجتماعی روستاییان اظهار کرد: اساس تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر است .

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور  این صندوق از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز و  بیمه اجتماعی روستاییان با هدف عبور از کمک های حمایتی به خدمات بیمه‌ای برای حفظ عزت خانواده ها و تامین معیشت آنها تشکیل شده تا افراد دیگر نیاز به اثبات فقر خود نداشته باشند.

وی با اشاره به مزیتهای این صندوق و کمک های دولت اظهار کرد: اقدامات صندوق با کمک ۲ برابری توسط دولت موجب شده تا قشر کم‌درآمد جامعه که بار تولید را به دوش دارند راحت‌تر بتوانند بیمه شوند و در آینده از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.

در ادامه مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل هم با اشاره به اینکه صندوق در حال حاضر در مناطق روستایی و عشایری و در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر خدمات می دهد، افزود:  به جامعه فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و گروه‌های دیگر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند.

به گفته رضا عبداللهی  در سال ۱۴۰۰ نیز حمایت از این کانون‌های تولید و تلاش را همچنان با تلاش ادامه دادیم.

وی اضافه کرد: در حمایت از بخش تولید امسال طرح توسعه بیمه روستایی و عشایری ادامه خواهد داشت و امیدواریم اهداف مورد نظر را در سال های آینده محقق شود.

عبداللهی بیان کرد: در سال جاری میزهای خدمت در مناطق روستایی و عشایری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه‌اندازی  کردیم تا هموطنان ساکن در این مناطق از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به راحتی استفاده کنند.

به گفته وی در حال حاضر ۶۷ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استفاده می‌کنند که ضریب پوشش بیمه‌ای در استان ۳۳ درصد و در کشور کمتر از ۲۲ درصد است.

در این مراسم از زحمات رضا عبداللهی قدردانی و عباس علوی بعنوان مدیر صندوق بیمه کشاورزان،روستائیان و عشایر استان اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400121713954
  • خبرنگار :