شهردار زنجان:

همکاری در زیباسازی توسط ادارات لازم‌الاجرا است

شهردار زنجان گفت: همکاری در زیباسازی توسط ادارات بر اساس قانون لازم‌الاجرا است.

علیرضا فیروزفر ظهر امروز (۱۷ اسفندماه)، در شورای اداری استان، اظهار کرد: امسال پس از دو سال، گشایشی در بحث کاهش بیماری کرونا اتفاق افتاده و امید است تا نوروز شاهد کاهش روزافزون شیوع این بیماری و استقبال بیش از پیش مردم از نوروز باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌ شده برای نوروز، افزود: مناسب‌سازی و زشتی‌زدایی در آستانه نوروز در دستور کار است. البته این به معنای انجام صد درصدی کارها و نبود مشکل نیست.

این مسئول ادامه داد: برای مثال در دیوار مشرف به خیابان ادارات تقاضا داریم تابلوهای غیرضروری ورودی‌ جمع‌آوری شده و رنگ‌آمیزی دیوارهای مشرف به معابر و پایه‌های پرچم انجام شود.

فیروزفر تصریح کرد: تقاضا می‌شود فرسودگی در دیوارها، به خصوص مدارس که تعداد بالایی از این اماکن در سطح شهر وجود دارد، تعمیر شود. همچنین تعداد بالای کلانتری‌ها و مناسب‌سازی سیما و منظر این نهادها و دیگر نهادهای نظامی و انتظامی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار زنجان با بیان اینکه مردم حق دارند از سیمای مناسب شهری بهره‌مند شوند، عنوان کرد: همه درخواست‌ها در قالب قانون بوده، البته نافی وظایف شهرداری نیست. تقاضا می‌شود تا ۲۶ اسفند عارضه‌گیری شده و مدیریت استان نظارت بر این مهم را بر عهده شهرداری بگذارد.

وی اظهار کرد: تقاضا می‌شود مناسب‌سازی آسفالت مبادی ورودی به سمت داخل شهر و جابه‌جایی حجم خاک‌های موجود، رنگ‌آمیزی المان‌ها توسط اداره‌کل راهداری انجام شود و ادارات و دستگاه‌ها در محل ورودی و دید مردم سفره هفت‌سین ایجاد کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌ رو بودن نیمه‌شعبان دستگاه‌ها باید تمهیدات خاصی برای این روز ببینند. همچنین دستگاه‌ها مکلف شوند در مناسبت‌های ملی و مذهبی از چراغانی و پرچم‌های رنگی و پرچم ایران استفاده کنند. همه دستگاه‌ها ملزم شوند، پرچم ایران را نصب کنند، ایجاد این مهم یک مسئله و نگه‌داری از آن نیز مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز بر نبود المان‌های فرهنگی و هنری مختص استان اشاره کرده و بر لزوم استفاده از پتانسیل هنرمندان بومی در این زمینه تاکید کرد.

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان، نیز خواستار اجرای طرح جامع زیباسازی شهری شد تا زیباسازی‌های اتفاق افتاده در یک راستا و متوازن باشد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400121713652
  • خبرنگار : 50165