پنتاگون از کره شمالی خواست اقدامات تحریک‌آمیز "غیرضروری" را متوقف کند

سخنگوی پنتاگون از کره شمالی خواست پرتاب‌های موشکی‌اش را متوقف کند و این اقدامات را "اقدامات تحریک‌آمیز غیرضروری" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جان کربی، سخنگوی پنتاگون همچنین از پیونگ‌یانگ خواست تا برای دستیابی به یک راه‌حل، به پای میز مذاکرات بازگردد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی که ادعا می‌کند با هدف ساخت یک ماهواره شناسایی انجام شده است، گفت: ادامه این اقدامات تحریک‌آمیز است و اینها یک سری اقدامات تحریک‌آمیز غیرضروری هستند.  

کره شمالی از آغاز سال جاری میلادی 9 پرتاب موشکی انجام داده است که جدیدترین ان روز شنبه به وقت سئول انجام شد.

کربی در کنفرانسی خبری گفت:‌ ما از پیونگ‌یانگ می‌خواهیم تا این پرتاب‌های موشکی و این اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند و نشان دهد که همانند ما خواستار مذاکره بدون پیش شرط برای رسیدن به راه‌حلی از طریق گفت‌وگو برای این مساله و همچین راهی دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره هستند.

پیش‌تر وزارت امور خارجه آمریکا پرتاب‌های موشکی کره شمالی را به عنوان نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل محکوم کرد.

آمریکا، 9 عضو دیگر شورای امنیت و کره جنوبی همچنین روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی را محکوم و از تمامی اعضای شورای امنیت خواستند تا از این اقدامات کره شمالی به عنوان اقداماتی "بی‌ثبات‌کننده" صریحا انتقاد کنند.

این بیانیه مشترک پس از آن منتشر شد که شورای امنیت در نشست غیرعلنی که اخیرا تشکیل داده بود به خاطر مخالفت چین نتوانسته بود بیانیه‌ای مشترک درباره پرتاب‌های موشکی کره شمالی منتشر کند.

چین، یکی از متحدان نزدیک کره شمالی و یکی از اعضای شورای امنیت که از حق وتو برخوردار است، پیش‌تر تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی را نیز مسدود کرده بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121713371
  • خبرنگار : 71477