سرمایه‌گذار اردبیلی مطرح کرد:

ظرفیت تولید ۹۸۶۰۰۰ شاخه گل رز در سرعین ایجاد شده است

مدیر گلخانه رز هلندی در سرعین گفت: این گلخانه ظرفیت تولید ۹۸۶ هزار شاخه گل رز هلندی در سال را دارد.

توحید موسی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: راه‌اندازی این گلخانه را سال ۹۷ شروع کردیم و سال ۹۹ این گلخانه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این گلخانه هم اکنون با ۹۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند، تصریح کرد: انواع واریته‌های گل رز در رنگ‌های زرد، سفید، قرمز، لب ماتیکی، صورتی و ... در این گلخانه تولید و به فروش می‌رسد.

مدیر گلخانه رز هلندی در سرعین تصریح کرد: تمامی محصولات به استان‌های هم جوار اعم از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، شمال کشور از آستارا تا بندر انزلی، استان تهران و البرز و به‌تازگی به کشور ارمنستان فروخته و ارسال می‌شود.

موسی‌زاده با بیان اینکه کل سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱۲ میلیارد تومان است که  ۳.۶ میلیارد تومان به‌صورت وام و الباقی حدوداً ۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شخصی است، ادامه داد: این گلخانه تمام اتوماتیک با استفاده از دستگاه‌های هوشمند تمام ایرانی و دستگاه کنترل اقلیم و دستگاه تغذیه کاملاً ایرانی و پیشرفته و بروز راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این مجموعه به‌صورت مستقیم ۱۸ نفر و غیرمستقیم ۷۰ نفر مشغول بکار هستند، اضافه کرد: کشت گل‌ها به‌صورت هیدروپدنیک است که در مصرف آب نسبت به کشت خاکی بسیار کم‌مصرف است که البته در این مجموعه با ذخیره آب باران و برف در استخر و استفاده مجدد از زه آب، از هدررفت آب جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400121713182
  • خبرنگار : 50428