راه‌اندازی «دوکوهه» فرهنگ و هنر بانوان در قزوین

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: در مرکز رشد حوزه هنری قزوین تلاش داریم یک «دوکوهه» برای بانوان ایجاد کنیم که مانند پادگانی در عرصه کنشگری و مدیریت فرهنگ، رسانه و هنر عمل کند، در واقع بن‌مایه مرکز بانوان حوزه هنری قزوین توسعه مدیریت منابع انسانی و توسعه کنشگری است.

محمدرضا امامقلی در مراسم اختتامیه دوره تربیت آیتم‌ساز تلویزیونی که امروز ۱۶ اسفند در حوزه هنری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه بانوان تاکنون مرکز رشدی در عرصه هنر نداشتیم، برای اولین‌بار در سطح کشور مرکز رشد هنری بانوان در حوزه هنری استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پیش‌ازاین برای بانوان ۱۸ تا ۲۵ سال مرکز هنری به این سبک نداشتیم، در این مرکز رشد تلاش داریم یک دوکوهه برای بانوان ایجاد کنیم که مانند پادگانی در عرصه کنشگری و مدیریت فرهنگ، رسانه و هنر عمل کند، در واقع بن‌مایه مرکز بانوان حوزه هنری قزوین توسعه مدیریت منابع انسانی و توسعه کنشگری است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: تلاش داریم در این دوره‌های تربیتی، مدیران بانو تربیت کنیم، همچنین تربیت بانوان کنشگر بخشی دیگر از فعالیت‌های این مرکز است، بانوانی که بتوانند به‌موقع و با هضم محتوا در کوتاهترین زمان ممکن عملیات آفندی و پدافندی داشته باشند و در جنگ رسانه‌ای به‌خوبی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در حوزه هنری فضایی طراحی کنیم که مدل آموزشی خاص، طراحی آموزشی، فضای آموزشی و تربیتی داشته باشد می‌توانیم بگوییم اولین قدم را برداشتیم، فیلم‌ساز و هنرمند شدن فرع است در اصل ما در این دوره‌های آموزشی تمرین می‌کنیم که انسان شویم.

امامقلی یادآور شد: در دوره آموزشی تربیت آیتم‌ساز تلویزیونی افرادی شرکت کردند که دارای توانایی و انگیزه هستند، این افراد برای ورود به دوره گزینش شدند و از مصاحبه حضوری عبور کردند، همه افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند قابلیت دارند که در آینده به‌عنوان رهیار باشند و خودشان به‌عنوان مدرس فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: تا دو سال آینده پراکندگی نیروهای قزوین در این حوزه را در سراسر کشور شاهد خواهیم بود، در واقع هدف اصلی ما از برگزاری این دوره‌ها ساماندهی، کشف و پرورش نیروهای مستعد با تمرکز بر شبکه‌سازی نیروهای جوان است، ما به دنبال انباشت نیروی انسانی نیستیم بلکه هدف اصلی ما توانمندسازی افراد و معرفی به عرصه اجتماعی است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: مرکز رشد بانوان حوزه هنری قزوین به‌جای آموزش بر تربیت و به‌جای دانش بر معرفت تکیه کرده است، در این مرکز در دو حیطه عمومی و تخصصی تربیت تمرکز داریم و هم اکنون میانگین سنی شرکت‌کنندگان در دوره ۲۰ سال است.

وی یادآور شد: حوزه هنری قزوین برنامه‌های بنیادین مختلفی دارد اما بودجه هزینه‌ای ما ۲ میلیارد تومان است که بخش اعظم آن صرف حقوق و دستمزد می‌شود بنابراین برای اجرای برنامه‌های خود به همکاری و همراهی سایر نهادها و ارگان‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400121612683
  • خبرنگار :