هر سه‌شنبه یک کتاب برای روشنایی شهر 

معاونت فرهنگی و انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان، قصد دارد تا با مشارکت شهروندان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی، سه‌شنبه هر هفته، گامی در راستای روشنایی فضای فرهنگی شهر بردارد.

محمد رهبری، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان درباره طرح «سه‌شنبه‌های فصل سخن» به ایسنا گفت: این طرح در زمینه تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی و ترویج مطالعه و فعالیت‌هایی در عرصه کتاب و کتابخوانی با هدف تبدیل حلقه‌های شکل گرفته به گروه‌های فکری مؤثر در شهر تدوین شده است.

وی اذعان کرد: این طرح در چند موضوع متنوع اعم از «موضوعات شهری»، «روانشناسی، مباحث تربیتی و مهارت‌های فردی»، «کارآفرینی» و «ادبیات داستانی» به ویژه مطالعه «ادبیات کلاسیک» و «ادبیات کلاسیک فارسی» اجرا خواهد شد.

رهبری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این حلقه‌های مطالعاتی در محل‌های مختلف شهری شکل بگیرد و به فعالیت بپردازند، ادامه داد: کتابخانه مادر و کودک واقع در منطقه ۷ شهرداری، کتابخانه بانو مجتهده امین در منطقه ۶ شهرداری، کتابفروشی جهاد دانشگاهی در خیابان دانشگاه و اماکن سیار و متنوع دیگر مثل کافه‌هایی که سوابق فرهنگی هنری دارند میزبان این نشست‌ها خواهند بود و به مرور زمان، مکان‌هایی مثل مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح شهر هم به این اماکن اضافه خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان افزود: در هر نشست موضوعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تلاش خواهد شد تا گفت‌وگوی جاری در این نشست‌ها جمعی باشد، در هر نشست، کتب مورد مطالعه با کمک اعضاء انتخاب شود و خروجی‌هایی مثل پادکست، مقاله و یاداشت نتایج این هم‌نشینی فرهنگی باشد.

رهبری، نمایشنامه‌خوانی، اکران فیلم و فعالیت‌های فرهنگی هنری را بخش‌های دیگر این نشست‌ها دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود این رویداد مورد توجه و استقبال کسانی که می‌توانند با حضور در جلسات کتابخوانی به خود و دیگران کمک کنند، قرار گیرد. 

قرار است سال آینده «سه‌شنبه‌های فصل سخن» با شعار «کتاب‌ها روشنایی شهرند» در ۴۸ جلسه به همت معاونت فرهنگی و انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار شود.

گفتنی است ۱۷ اسفندماه، اولین نشست «شهرتاب»، با موضوع گفت‌وگوی گروهی درباره کتاب «یک مردم‌شناس در مترو» ساعت ۱۵:۳۰ در کافه ۵۹ اصفهان، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
 

  • دوشنبه/ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400121612481
  • خبرنگار :