رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

۸۵ درصد اراضی ملی کردستان سند دار شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جشن اتمام حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: تاکنون ۸۵ درصد اراضی ملی کردستان حدنگاری شده و اسناد مالکیت آن صادر شده است.

پیمان اسکندری امروز (۱٥اسفند) در جشن اتمام حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان بهره بردار بخش کشاورزی و از این بخش ارزاق می‌کنند، اظهار کرد: بخش کشاورزی در تولید ناخاص داخلی استان ظرفیت ویژه ای دارد و باید بیش از پیش این بخش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در جهان کنونی و به زعم کارشناسان، امنیت ملی کشورها با امنیت غذایی عجین شده است تصریح کرد: در کشور ما این وظیفه خطیر به وسیله مجموعه بزرگ وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و اکنون هم کنترل بازار محصولات غذایی در حیطه وظایف این مجموعه قرار گرفته است.

اسکندری افزود: با تهیه بانک اطلاعاتی از اراضی ملی و کشاورزی استان و نیز بهره برداران این مجموعه می توان اکثر مسائل قضایی و اختلافات حقوقی در  این بخش را حل کرد.

وی بیان کرد: از ۲ میلیون ۱۳۳ هزار هکتار اراضی ملی در استان بیش از ۲ میلیون هکتار سند دار شده که به نوعی ۹۹ درصد این اراضی سنددار شده است.

اسکندری با اشاره به اجرای رفع تداخل اراضی در استان یادآور شد: سند دار کردن اراضی کشاورزی هم در دستور کار مجموعه جهاد کشاورزی قرار گرفته که امیدواریم با انجام این مهم بسیاری از مشکلات و منازعات بخش زمین حل شود.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400121511877
  • خبرنگار : 50294

برچسب‌ها