نخست‌وزیر چین: از رشد صلح‌آمیز روابط با تایوان و اتحاد مجدد حمایت می‌کنیم

نخست وزیر چین امروز (شنبه) وعده پیش بردن رشد صلح آمیز روابط با تایوان و اتحاد مجدد را مطرح کرده و گفت: دولت پکن قاطعانه مخالف هرگونه فعالیت جدایی طلبانه یا مداخله خارجی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که روی تایوان ادعا دارد و آن را بخشی از قلمروی خود میداند، فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی این جزیره در دو سال گذشته تشدید کرده و تبانی بین تایپه و واشنگتن را به شدت محکوم می‌کند.

لی کچیانگ، نخست وزیر چین در جریان سخنرانی افتتاحیه نشست سالانه پارلمان این کشور گفت: پکن همچنان حامی سیاست "چین واحد" است. ما حامی رشد صلح آمیز روابط در سراسر تنگه تایوان و اتحاد مجدد چین هستیم.

وی افزود: ما همچنین قاطعانه مخالف هرگونه اقدام و تلاش‌های جدایی طلبانه با هدف استقلال تایوان و مخالف سرسخت هرگونه مداخله خارجی هستیم. همگی ما یعنی چین و تایوان باید با هم و در کنار یکدیگر از پیشبرد هدف بزرگ و نهایی جوان سازی چین حمایت کنیم.

بسیاری از مردم تایوان تمایلی برای تحت حاکمیت قرار گرفتن چین ندارند و قاطعانه از اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ نیز حمایت کرده‌اند.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان که در سال ۲۰۲۰ با اکثریت آرا بار دیگر در این سمت انتخاب شده حامی سرسخت دموکراسی در تایوان است. چین بر این باور است که تسای اینگ ون به دنبال استقلال رسمی تایوان است که خط قرمز دولت پکن به حساب می‌آید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121410205
  • خبرنگار : 71129