یورش شهرک‌نشینان اسرائیلی به محله شیخ جراح / فراخوان حماس برای مشارکت در نماز جمعه مسجدالاقصی

ده‌ها تن از شهرک‌نشینان اسرائیلی به محله "الشیخ جراح" واقع در شهر قدس اشغالی تحت حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی یورش بردند. حماس نیز با صدور بیانیه‌ای از فلسطینیان خواست که در نماز جمعه فردا در مسجد الاقصی مشارکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، منابع محلی اعلام کردند، ده‌ها تن از شهرک‌نشینان اسرائیلی بنا به درخواست ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی به محله "الشیخ جراح" یورش بردند و در نزدیکی منزل خانواده "سالم" تجمع کردند.

اهالی این محله و همبستگان با آنها با یورش شهرک‌نشینان مقابله کردند و در واکنش به شعارهای نژادپرستانه شهرک‌نشینان سرودهای ملی را سردادند.

این محله از ۱۹ روز پیش شاهد تجاوزات روزانه شهرک‌نشینان اسرائیلی و نیروهای رژیم اشغالگر است.

هدف از برگزاری این تظاهرات اعمال فشار بر دولت رژیم صهیونیستی جهت تشدید حملات و تجاوزات خود علیه ساکنان محله الشیخ جراح در قدس اشغالی است.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی پیشتر درخواست تجدید نظر چهار خانواده فلسطینی ساکن الشیخ جراح برای تخلیه خانه‌های خود را پذیرفت.

فلسطینیان ساکن اردوگاه "العروب" واقع  در شمال الخلیل روز چهارشنبه با اشغالگران اسرائیلی که به این اردوگاه یورش برده بودند، درگیر شدند.

نظامیان اسرائیلی با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که طی آن ده‌ها تن زخمی شدند.

منابع محلی اعلام کردند که در این درگیری سه تن به ضرب گلوله زخمی و ده‌ها تن از جمله چند خبرنگار بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

از سوی دیگر، روز چهارشنبه صدها تن از شهروندان فلسطینی دراردوگاه "العروب" واقع در جنوب کرانه باختری، پیکر "عمار ابو عفیفه"، جوان (۱۹ ساله) فلسطینی را که روز سه‌شنبه توسط نیروهای رژیم اشغالگر به شهادت رسید را تشییع کردند.

همچنین ۲۷۰ شهرک‌نشین اسرائیلی از دروازه "المغاربه" تحت حمایت پلیس رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.

این مسجد به صورت تقریبا روزانه درراستای تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن در معرض یورش‌های شهرک‌نشینان اسرائیلی قرار می‌گیرد.

موسسات شهر قدس اشغالی اعلام کردند که ۹۰۰ شهرک‌نشین طی هفته گذشته به مسجدالاقصی یورش برده‌اند 

فراخوان حماس برای شرکت در نماز جمعه مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز با صدور بیانیه‌ای از فلسطینیان خواست که در نماز جمعه فردا مشارکت کنند.

جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد: ما از مردم فلسطین و ساکنان شهر قدس، کرانه باختری و داخل اراضی اشغالی می‌خواهیم که در نماز جمعه فردا در مسجد الاقصی مشارکت کنند و این بسیج عمومی را "جمعه پیروزی نزدیک است" نامید.

 در بیانیه مذکور همچنین آمده است: این فراخوان به مثابه هشداری خطاب به اشغالگران و رهبران آن و ارتش رژیم صهیونیستی است تا بدانند هرگونه لطمه وارد کردن به مسجد الاقصی و حاضران در آن، خط قرمز این جنبش قلمداد می‌شود.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: این فراخوان حامل پیامی مبنی بر این است که ما با تمام قدرت از مسجد الاقصی دفاع خواهیم کرد و جان خود را برای دفاع از آن فدا می‌کنیم و تا زمانی که اراضی و مقدسات آزاد نشده و آوارگان به منازل خود بازنگشته‌اند، شمشیر قدس برای مقابله با دشمن مشروع باقی خواهد ماند.

جنبش ملی اسیر فلسطین در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ طی فراخوانی خواستار تعیین روز جمعه به عنوان "روز خشم و خیزش سراسری در حمایت از اسرای فلسطینی و ساکنان محله الشیخ جراح" شد.

این جنبش عموم فلسطینیان ساکن فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ را به مشارکت گسترده در تظاهرات و دیگر فعالیت‌های این روز به ویژه در شهر "ام الفحم" فراخواند.

سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش اقدامات تنبیهی علیه اسرای فلسطینی را شدت بخشیده و اسرا از ۲۵ روز پیش در اعتراض به این مجازات‌ها، اقدامات اعتراضی گسترده‌ای را آغاز کردند و در همین راستا، تاکنون چندین مرتبه دست به اعتصاب غذا زده یا دادگاه‌های اسرائیلی را تحریم کردند.

اسرای فلسطینی خواستار توقف تمامی اقدامات مجازاتی رژیم صهیونیستی و پایان دادن به قید و بندهای اعمال شده بر اسرا هستند.

هزاران فلسطینی خود را برای شرکت در نماز صبح جمعه آینده در تمامی مساجد به ویژه مسجد الاقصی و مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل به منظور اعلام حمایت از ساکنان محله الشیخ جراح و محکومیت تجاوزات شهرک نشینان آماده می‌کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400121209326
  • خبرنگار : 71588