ثبت ۱۲۲ بستری و ۹ فوتی ناشی از کرونا در فارس

گزارش‌ها از آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان فارس حاکیست که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ بیمار جدید بستری و ۹ بیمار مبتلا به کروناویروس، فوت کرده‌اند.

آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس نشان می‌دهد که از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح چهارشنبه ۱۱ اسفند، دو میلیون و ۶۵ هزار و ۷۱۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۶۰۸ هزار و ۸۴۸ بیمار مثبت شده است.

برپایه این گزارش، با بستری ۱۲۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۹۴۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این گزارش حاکیست، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۸۲۶ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۹۲ هزار و ۹۴۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

براساس این گزارش، تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به هفت میلیون و ۸۲۱ هزار و ۵۵۸ دُز افزایش یافته که شامل سه میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۱۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۵۰ هزار و ۱۷۶ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۲۷۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400121108675
  • خبرنگار :