مدیر کل میراث فرهنگی یزد مطرح کرد؛

جشنواره ملی کنجد فرصتی غنی برای برندسازی اردکان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی فرآورده‌های کنجدی در اردکان، آن را موثر در برندسازی این شهرستان خواند.

«احمد آخوندی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه جشنواره کنجدی ظرفیتی غنی برای جذب گردشگران بر مبنای معرفی اردکان و استان یزد است، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این جشنواره اهتمام بخش خصوصی در برگزاری این رویداد ملی است که نشان دهنده نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری و اقتصاد استان یزد است.

وی با بیان این که فرآورده‌ها و محصولات کنجدی اردکان زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: محصولات اردکان با کیفیت بسیار بالا به دو صورت صنعتی و سنتی تولید و صادر می‌شوند.

آخوندی فرایند تولید فرآورده‌های کنجدی را نکته مهم این جشنواره دانست و اعلام کرد: این جشنواره جنبه‌ی فرهنگی و نقش کنجد و محصولات کنجدی را در زندگی مردم اردکان به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی مهم اردکان مورد توجه قرار داده است.

این مسئول با بیان این که سبقه‌ی برگزاری این جشنواره به سال‌های قبل برمی‌گردد، گفت: دومین دوره‌ی این جشنواره ملّی از تاریخ دهم لغایت سیزدهم اسفند ۱۴۰۰ در اردکان برگزار خواهد شد.

آخوندی در پایان نیز  با بیان این که چنین رویدادهایی باید در تقویم رویدادهای میراث فرهنگی ثبت و هر ساله برگزار شود، تاکید کرد: چنین رویدادهایی می‌تواند در برندسازی و توسعه بازار محصولات کنجدی موثر باشد و در عین حال می‌تواند جاذبه‌های دیگر اردکان را نیز معرفی کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400120906766
  • خبرنگار : 50427