استاندار اردبیل:

تولید ثروت با بهبود فضای کسب و کار تحقق می یابد

استاندار اردبیل گفت: بهبود مستمر فضای کسب و کار در استان اردبیل به تولید ثروت و رونق اقتصادی استان اردبیل کمک خواهد کرد.

سیدحامد عاملی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: وظیفه ما در مسیر پیشرفت و توسعه ریل گذاری صحیح کارهاست تا در این مسیر خللی ایجاد نشده و رشد و بالندگی استان شتاب بیشتری بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به این سوال اساسی پاسخ دهیم که با چه راهکاری می توان ظرفیت سرمایه گذاری را در استان اردبیل در مسیر تولید ثروت افزایش داد تا شرایط مناسب اقتصادی در استان فراهم آید.

استاندار اردبیل افزود: در قالب جلسات تخصصی با روسای سازمان جهاد کشاورزی، صمت و گردشگری و استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان و اساتید دانشگاه تلاش می کنیم تا به این پرسش اساسی پاسخ داده و سال آینده را به با برنامه مدون شروع کنیم.

عاملی ادامه داد: استان اردبیل در شاخص بهبود فضای کسب و کار اصلا جایگاه مناسب و شرایط مطلوبی ندارد و ما باید از شاخص های ارزیابی این امر وضعیتمان را بهبود ببخشیم.

وی گفت: به جای طرح مباحث کلی ضروری است تا پیشنهادات راهگشا در بهبود فضای کسب و کار از سوی فعالان بخش اقتصادی ارائه شود تا ما بتوانیم در سال آینده در این بخش شرایط روبه بهبود و امیدبخشی را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل به موضوع گرانی گاز مصرفی واحدهای تولیدی اشاره و تصریح کرد: در لایحه بودجه 1400 بهای گاز مصرفی واحدهای صنعتی بر مبنای میانگین نرخ فوق خلیج فارس در نظر گرفته شده بود که به هیچ وجه این رقم مطلوب صاحبان صنعت نبود که با پیگیری و اعتراض فعالان این بخش در بودجه 1401 این روند اصلاح شده است.

عاملی از شناسایی 144 واحد صنعتی آسیب دیده از این محل خبر داد و بیان کرد: قرار است ضرر و زیان این واحدها در سالجاری از بابت پرداختی گاز مصرفی جبران شود.

وی اظهار کرد: ما شرکت های گاز، برق و آب را مکلف کردیم تا از قطع انشعابات واحدهای تولیدی پرهیز کنند تا این واحدها به فعالیت خود ادامه داده و نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود برای شرکت های آب، برق و گاز اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار اردبیل همچنین به تعدد استعلامات در صدور مجوزها اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم از سال آینده استعلامات را از حالت دستگاه محوری به موضوع محوری تغییر دهیم تا به این فرآیند سرعت بیشتری داده باشیم.

عاملی مشکلات سامانه جامع تجارت را یادآور شد و بیان کرد: در قالب این سامانه برخی مشکلات و نارسایی ها وجود دارد که انتظار می رود متولیان کشور نسبت به حل این مشکلات و نارسائی ها اقدام سریع را انجام دهند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400120705339
  • خبرنگار :