خوراکی‌ها داخل عکس هم خوشمزه هستند؟

غذای ایرانی، غذای غیرایرانی، شیرینی، قهوه، آبمیوه، صبحانه ایرانی و غیر ایرانی، میوه و ... هر کدام رنگ و بویی دارند و به واسطه این قابلیت این روزها شاهد هستیم که از فضای مجازی تا حتی وبسایت‌های مختلف این مواد خوراکی به انواع مختلفی سوژه عکاسان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، عکاسی از مواد غذایی و تصاویری که خوراکی‌ها را سوژه قرار می‌دهد، عمدتا جنبه تبلیغاتی دارند و به واسطه نورپردازی‌ای که دارند، علاقه تعداد قابل توجهی از مردم را به خرید یا تهیه غذا برمی‌انگیزند.

خلاقیت در این حرفه، کلید ورود به موفقیت است. چیدمان و نورپردازی‌ای که بتواند عطر غذا را برای مخاطب عکس تداعی کند، نیاز به چاشنی خلاقیت دارد.

در ادامه تصاویری را مشاهده می‌کنید که مواد خوراکی مختلفی را سوژه عکاسی قرار داده‌اند.

* تصاویر این گزارش از وبسایت unsplash برداشته شده‌اند.


یکی از مواردی که در رابطه با عکاسی صنعتی از مواد غذایی وجود دارد، این است که اگرچه خلاقیت عکاس در نورپردازی تأثیر قابل توجهی در جذب  مخاطب به تصویر دارد، اما این نورپردازی در برخی موارد به نحوی انجام می‌شود که گویی عکاسی شکاف عمیقی میان واقعیت تصویر و عکس ثبت شده ایجاد کرده است.
 


 


 

با این همه اگرچه مخاطب به این واقعیت واقف است که نورپردازی برخی از این تصاویر به نحوی هستند که سوژه را زیباتر از آنچه هست، نشان می‌دهد، اما علی‌رغم این نکته، گویی مخاطب همچنان میل دارد تا تصویر زیباتر را باور داشته باشد.


 





انتهای پیام

  • جمعه/ ۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400120604364
  • خبرنگار : 71656