ثبت ۲۲۱ مورد بستری و ۱۰ فوتی جدید کرونا در فارس

آخرین آمار از وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس حاکیست که طی یک شبانه روز گذشته ۲۱۱ نفر براثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی فارس بستری شده و ۱۰ نفر نیز به دلیل عوارض این بیماری فوت کرده‌اند.

گزارش آماری از آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس نشانگر آنست که تعداد بیماران شناسایی شده با انجام ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۲۷ تست تشخیصی مولکولی و سریع در فارس تا صبح چهارشنبه ۴ اسفند به ۶۰۰ هزار و ۴۵۵ بیمار افزایش یافته است.

برابر این آمار با بستری ۲۱۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۲۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این آمار حاکیست که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۸۰ هزار و ۹۷۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مجموع تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تا صبح امروز به هفت میلیون و ۷۷۲ هزار و یازده دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۵۰ هزار و ۹۴۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۳ هزار و ۶۰۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۴۶۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400120403410
  • خبرنگار :