امکان ساخت مسکن ملی به صورت «ویلایی» در خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ثبت نام بیش از ۵۳ هزار خانواده متقاضی مسکن ملی در استان خبر داد و گفت: امکان ساخت مسکن ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی فراهم شده است.

قاسم قاسمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در کل دو طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در استان بیش از ۵۳ هزار خانوار ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۰۳۹ خانوار تایید نهایی شده و ۲۴۰۳ نفر پول خود را واریز کرده اند.

وی اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که تاکنون ۲۴ هزار و ۲۲۶ واحد آن به بهره برداری رسیده است.

قاسمی افزود: از بین تعداد واحد های مسکن مهر تکمیل نشده در استان، ۱۵۹۵ واحد در حال تکمیل است که مصوب شد ۱۳۵۲ واحد به نهضت ملی مسکن تبدیل شود تا پیمانکاران بتوانند از تسهیلات این طرح استفاده کرده و آنها را به اتمام برسانند.

وی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده، ۱۰۸۱ واحد مسکن مهر نیمه‌ تمام امسال به اتمام می‌رسد تا تحویل متقاضیان شود.

قاسمی همچنین به تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۰۶ هکتار زمین برای این طرح در استان تامین شده که با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث ۴۸ هزار واحد در استان، نیاز ۴ ساله زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شد و مشکلی بابت تامین زمین وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در خصوص امکان ساخت مسکن در استان به صورت ویلایی نیز گفت: از آنجایی که مردم بعضی از شهرها به ویژه در شهرهای کوچک استقبال مناسبی از این شیوه ساخت مسکن نداشته اند، به درخواست آن ها پیشنهاد ساخت مسکن ویلایی مطرح شد که مورد موافقت وزارتخانه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شهرهای ایور، درق، صفی آباد، تیتکانلو و حصارگرمخان یک واحد در هرقطعه زمین، شهرهای آشخانه، گرمه، جاجرم، راز و فاروج ۲ طبقه در هر قطعه و در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین امکان ساخت ۳ طبقه در هر قطعه زمین به صورت ویلایی وجود دارد که در شورای مسکن استان نیز به تصویب رسیده و قابلیت اجرا شدن دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400120402895
  • خبرنگار : 50444