مشاور عالی وزیر کشور مطرح کرد؛

تلاش برای خروج خراسان شمالی از انزوای سیاسی-جغرافیایی شمال کشور

مشاور عالی وزیر کشور گفت: تلاش می‌کنیم تا خراسان شمالی از انزوای سیاسی جغرافیایی شمال کشور خارج شود.

علیرضا انصاری مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن در جلسه شورای مسکن خراسان شمالی که صبح امروز سه شنبه سوم اسفند ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی در کنار انزوای سیاسی و جغرافیایی شمال کشور، محرومیت‌هایی به ویژه از جنس کمبود آب و نبود زیرساخت دارد.

وی ادامه داد: یکی از محرومیت های خراسان شمالی در حوزه ریلی و جاده‌ای است که باید این پروژه ها تکمیل شود تا انزوای خراسان شمالی بشکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نظام، ۲۵ سال پیش راهبردهای کشور را مشخص کرد اما این موضوع با ۴-۵ سال تاخیر ابلاغ و تاریخ نهایی آن نیز از سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۴ موکول شد.

انصاری ادامه داد: بر اساس این سند، کشور ایران باید تا آن زمان، قدرت اول منطقه در خاورمیانه بزرگ باشد. اکنون نیز ایران قدرت اول نظامی منطقه است و اقدامات بزرگ سیاسی ریاست‌جمهوری سبب شده تا تعامل خوبی با کشورهای مختلف وجود داشته باشد.

تاکید رئیس جمهور بر تقلید از مرجعیت

وی ادامه داد: رئیس جمهور اکنون صحبت جدیدی نمی کند و تمام تاکیدات دکتر رئیسی، تقلید از مرجعیت است.

انصاری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرامینی را داده‌ و مصوباتی را نیز ابلاغ کرده اند که انجام دادن آن‌ها اوجب واجبات است؛ فرمان ایشان، فرمانی ملی و شرعی است و عدم انجام آن‌ها بار شرعی برای ما ایجاد می‌کند که یکی از این موضوعات همین سند ۱۴۰۴ است که سبب تغییر زیرساخت کشور می‌شود و ریاست جمهوری نیز به دنبال اتفاق افتادن این موضوع است.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت: ریاست جمهوری قول ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور را داده و مجلس نیز این موضوع را به قانون تبدیل کرده است اما عده می‌گویند که این یک اقدام پوپولیستی است درحالیکه قانونی بسیار مهم و اثرگذار است و اجرای صحیح آن در اولویت قرار دارد؛ البته سازمان بازرسی نیز در کنار مجری باید بر نحوه انجام کار نظارت کند.

وی ادامه داد: ساخت مسکن می‌تواند ۳۳۰ صنعت در این حوزه را فعال کرده و اشتغالزایی بسیاری را به دنبال داشته باشد.

انصاری تاکید کرد: ساخت مسکن می‌تواند اشتغال پایدار نیز ایجاد کرده و اقتصاد کشور را تقویت کند؛ لذا در خراسان شمالی که با همت مسئولان، مشکل زمین وجود ندارد و در همه شهرستان ها زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، باید به خوبی از این فرصت استفاده شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400120302113
  • خبرنگار : 50444