معاون آموزش و پرورش فارس:

پویش ملی “ایران سر سبز”ًدر فارس اجرایی می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: پویش مردمی "ایران سر سبز، هر ایرانی یک درخت" با چشم انداز ایجاد ایرانی سرسبز و ایرانی قوی و آباد با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی قرار است در استان با همراهی دانش آموزان در هفته درختکاری اجرا شود.

جهانبخش بانشی پنج‌شنبه ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران بیان کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان فرهنگ عمومی رسالت همگانی است و چنین پویش‌هایی نشان از همراهی همه مردم برای حفظ منابع طبیعی دارد. 

او افزود: تببین، آموزش، اجرا و نگهداری زنجیره مهمی در احیای اراضی است که اگر درست اجرا نشود هدف اصلی را دچار چالش می‌کند. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: پویش مردمی ایران سرسبز فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی وحامیان محیط زیست، پوشش گیاهی در استان احیاء و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین افراد جامعه بویژه نسل آینده نهادینه شود.

بانشی خاطرنشان کرد: نهال‌هایی که در این پویش استفاده می‌شوند از گونه‌های بومی هر منطقه با نیاز آبی کم هستند و در ارتفاعات کاشته می‌شوند. 

او اعلام کرد: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

بانشی هدف از اجرای این طرح را حفاظت و احیای جنگل‌ها، توسعه جنگل و فضای سبز، کمک به طبیعت گردی و ارتقای نقش مردم و گروه‌های جهادی در توسعه نهال‌کاری و فضای سبز عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس بیابان زدایی و کاهش گرد و غبار را از جمله دیگر هدف‌های پویش ایرانی سرسبز معرفی کرد.

او همچنین خواستار تقسیم کار بین تشکل‌ها ، ارگان‌های مرتبط با موضوع این پویش، شناسایی مکان‌های مناسب برای کاشت نهال، اطلاع رسانی مطلوب این پویش، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های دانش آموزی و اجرای برنامه درختکاری به شکل ویژه در اردوگاه‌های استان و اختصاص سهمیه ویژه برای اردوگاه‌ها شد.

بانشی بیان کرد: در این پویش دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ اسفند ماه به آدرس‌های derakhtkari_n@ در قالب رشته‌های نقاشی، تصویر سازی و اینفوگرافی و derakhtkari_d@ در قالب رشته‌های داستان کوتاه و طرح ابتکاری اجرایی و derakhtkari_f@ در قالب رشته‌های فیلم کوتاه، ویدئو کست و پادکست در شبکه شاد ارسال کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400112821631
  • خبرنگار :