مهدی نامدار در گفتوگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تغییر رویکرد از آموزش های حضوری به آموزش در بستر فضای مجازی با طراحی و استفاده از شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، لزوم توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان به ویژه در زمینه آشنایی با آموزش های الکترونیکی را برجسته تر کرد.
وی ادامه داد: در شرایط حاضر با ارائه آموزش ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) معلمان با بهره گیری از فناوری های دیجیتالی فرایند یاددهی یادگیری را در مسیر عالی ترین اهداف آموزش و پرورش قرار داده اند، عوامل موثر بر این روند به وسیله روش های علمی و برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس با مشارکت حداکثری معلمان مورد بررسی قرار می گیرد تا متناسب با فضا، امکانات، محتوا و تجهیزات موجود، الگوهای مناسب و قابل استفاده در شرایط موجود را شناسایی نموده و با ارائه آن ها به سایر همکاران گامی موثر در جهت کیفیت بخشی به آموزش برداشته شود.
وی در ادامه به تشریح شیوه نامه هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس پرداخت و گفت: در بخش علمی جشنواره در سه محور تجارب موفق و برتر دبیران (تجارب تدریس حضوری و غیرحضوری)، ایده های نو و تجارب اثر بخش مدیران و معاونین مدارس دوره دوم آموزش متوسطه و تحلیل محتوای کتاب درسی برگزار می شود.
نامدار همچنین به بخش عملی جشنواره نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این بخش در سه محور حضوری، غیرحضوری و تولید رسانه برگزار می شود؛ گفت: در بخش حضوری، دبیرانی که در سال تحصیلی جاری در مدارس دوره دوم متوسطه اشتغال و ابلاغ تدریبس درس زیست شناسی دارند می توانند در این محور از جشنواره شرکت نمایند.
معاون آموزش متوسطه ادامه داد: در بخش غیرحضوری نیز با توجه به فراگیر بودن و پوشش تعداد زیادی از کتاب های درسی، حائز اهمیت فراوانی است، همه دبیرانی که در دوره متوسطه نظری ابلاغ تدریس دارن، باتوجه به موضوعات مجاز به شرکت در این بخش از جشنواره می باشند.
وی خاطرنشان کرد: تولید رسانه به سه شیوه داده نما(اینفوگرافیک) ویژه دبیران شیمی متوسطه نظری، طراحی پوستر ویژه دبیران زمسن شناسی متوسطه نظری و طراحی تصاویر متحرک (موشن گرافیک) ویژه دبیران آزمایشگاه علوم تجربی متوسطه نظری انجام می شود.
انتهای پیام