به گزارش ایسنا، او درباره کیفیت آثار مورد ارزیابی قرارگرفته در این بخش گفت: «طبیعتا آثاری که در یک رویداد هنری شرکت میکنند کیفیتهای متفاوتی دارند و نباید انتظار داشت همه یکسان باشند. در جشنواره امسال تعداد بسیاری از نمایشهای شرکت کننده از کیفیت خوب برخوردار بودند و طبیعتا تعداد محدودی هم کیفیتهایی متوسط داشتند.»
حاجیان در پاسخ به این پرسش که آیا همهگیری بیماری کرونا دلیل ضعف برخی از آثار بوده است گفت: « وقتی رویدادی همه جهان را متاثر میکند و همه شئون جهان تحت شعاع آن قرار میگیرد، خلاف واقع است که در این مورد بگوییم که کیفیت آثار نمایشی تحت تاثیر آن نبوده است. بخصوص که استانها شرایطی متفاوتی در مواجهه با این بیماری تجربه کردند و معمولا امکانات تمرین، تالارها و غیره در تمام روزها میسر نبود و طبیعتا این موضوع تاثیر خود را بر کیفیت آثار داشت. اما با تمام این تفاسیر خروجی آثار استانها که همگی هم برگزیدگان جشنوارههای استانی بودند از نظر من قابل دفاع و توجه بود.»
او در ادامه افزود: «نکته قابل توجه در نمایشهای این بخش ،تنوع چشمگیر آنهاست. اجراهای اقتباسی از آثار بزرگان ِجهان نمایش، چون لورکا، شکسپیر و دیگران و نمایشنامههای ماندگار با نگاهی نو و خلاقانه و در برخی موارد با بهرهگیری از بسترهای بومی و منطقهای،نمایشهای مبتنی بر فرهنگ بومی، با رویکرد و نگاهی تازه در کنار سایر آثار حضور دارند که در این زمینه اتفاق مبارکی است. از دیگر جنبههای مورد توجه در این آثار، نگاه زیباییشناسانه جدید به جنبههای نمایشی آیینهای کشور بود.»
حاجیان تاکید کرد: «نکته دیگر مباحث و موضوعات اجتماعی و خانواده بود که مهمترین رویکرد در 63 اثری بودکه مورد ارزیابی قرار گرفتند و این توجه به موضوعات اجتماعی و روابط خانوادگی جالب و حائز اهمیت است. در مجموع حضور و تلاش هنرمندان استانهای کشور در این بخش بسیار قابل احترام و تحسین برانگیز بود.»
انتهای پیام