/نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد/

بی‌رویا درامی روان‌پریشانه/ انتخاب سوژه جسورانه است

منتقد سینما و روزنامه‌نگار در نقد فیلم سینمایی «بی‌رویا»، گفت: بی‌رویا درامی روانشناسانه است که بسیار روان‌پریشانه روایت شده است. اما انتخاب جسورانه سوژه قابل تقدیر است.

حبیب قاآنی در گفت‌وگو با ایسنا در نقد فیلم سینمایی «بی‌رویا» اکران شده در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، اظهار کرد: فیلم بی‌رویا اولین ساخته آرین وزیردفتری است. او در اولین اثرش به درامی روان‌شناسانه روی آورده است که در سینمای ایران بسیار کم شاهد این ژانر بوده‌ایم. این نوع فیلم‌ها بسیار به فیلم‌نامه متکی است و کارگردانی کار بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه بی‌رویا ایده اولیه خوبی دارد، عنوان کرد: با گذشت زمان فضای روان‌شناسانه فیلم به یک فضای معمایی و گاهی ماورایی تبدیل می‌شود که مخاطب را از فضای اصلی دور می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود مخاطب هم‌زادپنداری نکند و از فضای فیلم فاصله بگیرد.

این روزنامه‌نگار و منتقد سینما گفت: یکی دیگر از مشکلات فیلم روند کند ابتدای فیلم است. در ادامه فیلم شاهد یک روند تند در میانه و یک روند بی‌ربط به فیلم هستیم. این عامل ایجاد سردرگمی در روایت فیلم می‌شود و فیلمی که قرار است درون‌مایه روان‌شناسانه داشته باشد در بیان مسئله خود روان‌پریشانه عمل می‌کند. این سردرگمی که در مخاطب ایجاد می‌شود اثر را به شکست نزدیک‌تر می‌کند.

وی افزود: امیدوارم در کارهای بعدی این کارگردان شاهد این جسارت در انتخاب سوژه باشیم. مشکل این فیلم، مشکل اکثر فیلم‌های جشنواره فجر بوده است که همان مشکل فیلم‌نامه و کوتاه بودن داستان‌های فیلم است.

ویدئوی نقد حبیب قاآنی بر فیلم سینمایی «بی‌رویا» را در ادامه مشاهده کنید:

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400112418803
  • خبرنگار : 50399