سرپرست دانشگاه لرستان:

دانشگاه توانمند راهکارهای علمی برای رفع مشکلات ارائه می‌کند

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه توانمند راهکارهای علمی برای رفع مشکلات ارائه می‌کند.

علی نظری امروز ۲۳ بهمن‌ماه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب برآمده از آموزه‌های قرآن کریم و دقیقاً در همان مسیر بعثت انبیاء است.

وی بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی ایران تحقق حکمرانی مبتنی بر اسلام است، تصریح کرد: اگرچه نظام سلطه از وقوع انقلاب اسلامی ایران ناخشنود است اما به یاری خداوند، انقلاب اسلامی ایران با قدرت و عزت و اقتدار در حال طی کردن مسیر سعادت‌بخش خویش است.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران، توحیدی بودن ماهیت این انقلاب است، افزود: روز به روز بر پیشرفت‌های انقلاب اسلامی افزوده می‌شود؛ پیشرفت مدنظر انقلاب اسلامی پیشرفت مبتنی بر معنویت و عدالت است.

نظری با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران براساس معرفت و دانش رخ داد، خاطرنشان کرد: دانش و معرفت هم از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید براساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی)، در تمدن‌سازی نوین اسلامی، اثرگذار باشند.

سرپرست دانشگاه لرستان بیان کرد: دانشگاه‌ها بایستی براساس توجه به نظام مسائل درون دانشگاهی و نظام مسائل برون‌دانشگاهی، نقش اثرگذار داشته باشند تا بتوان نظام مسائل و مشکلات را در جهت ارتقای کیفیت کارها و کارآمدی، ارتقاء داد.

نظری ادامه داد: دانشگاه توانمند دانشگاهی است که بتواند هم مسائل درون خود را رفع کند و هم بتواند نظام مسائل بیرون از دانشگاه (جامعه) را شناسایی و راهکارشناسی کند.

وی عنوان کرد: دانشگاه باید بتواند به کمک کارگزاران کشور بیاید تا مشکلات کشور کاهش پیدا کنند.

سرپرست دانشگاه لرستان اظهار کرد: از موضوعات مهم توجه به تقویت تولید است و در این مسیر بایستی نظام دانشگاهی، تلاش کند موانع تولید با ارائه راهکارهای علمی، برداشته شوند.

نظری تصریح کرد: بایستی هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها، رسانه‌ها (به‌ویژه صداوسیما) و دستگاه‌های اجرایی را در جهت رفع مشکلات جامعه، افزایش داد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400112318443
  • خبرنگار : 50176